Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

MS onderzoek&studies
Bram_MSinbeeld

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Klick schreef: 13 nov 2021, 12:43 ...is dat ik ook het gevoel heb dat ze mensen ziek proberen te houden. klinkt raar, maar alleen als we ziek blijven verdienen ze geld. beter maken met bijvoorbeeld stamceltherapie dan is het verdienmodel weg.
Ik denk niet dat ze dat als doel hebben op een (geheime) agenda, maar het is misschien wel een gevolg van de manier waarop de huidige maatschappij/economie het 'behandelen' van patiënten meer beloont dan het genezen van patiënten...
Klick schreef: 13 nov 2021, 12:43 @Bram_MSinbeeld het andere topic “hoe meet je ms?” wil ik niet vervuilen maar volg ik aandachtig, zeer interessant! thanks 🙏
Interessante materie vind ik ook, binnenkort een filmpje hopelijk :)
Marina

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Marina »

Bram_MSinbeeld schreef: 14 nov 2021, 03:11 Interessante materie vind ik ook, binnenkort een filmpje hopelijk :)
Ik ben ook benieuwd naar het filmpje! Hopelijk kan het onderzoek naar het meten van MS en naar het succes van een MS-medicijn uiteindelijk bijdragen aan betere behandeling en verhoging van het welzijn van mensen met MS :) .
Jetteke

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Jetteke »

Ik ben ook wel heel benieuwd naar het filmpje, en dan vooral naar verschillen/overeenkomsten met die EDSS-score. Als je dat lijstje met Functionele Systemen goed bekijkt, lijkt dat nog wel een redelijk compleet beeld te schetsen (afgezien dan van welzijn/sociaal vlak - valt dat objectief te meten eigenlijk?) en ik begrijp ook dat lopen pas vanaf trede 5 meer van belang wordt.
Bram_MSinbeeld

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Een nieuw filmpje over hoe een klinische studie werkt. Waar heb je zo'n succesmaat eigenlijk voor nodig?

Afbeelding
Marina

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Marina »

:haha: Alleen al het zien van de naam van dit nieuwe medicijn doet me beter voelen :D :lol:

Dank je wel voor de komische en zeer heldere uitleg!
Bram_MSinbeeld

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Marina schreef: 18 nov 2021, 14:16 :haha: Alleen al het zien van de naam van dit nieuwe medicijn doet me beter voelen :D :lol:
:lol:
Jetteke

Re: Hoe zou jij het succes van een MS-medicijn meten?

Bericht door Jetteke »

Heel heldere uitleg inderdaad en wat een grappige naam voor het medicijn :mrgreen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp