Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Billy

Bericht door Billy »

Het rare is dat het bij mij de ene keer wel stijgt en dan weer daalt, en zomer of winter maakt ook niet uit.

Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hoe zit je met je overige supplementen? Vitamine K en magnesium helpen je lichaam om vitamine D ook op te nemen.

Klick

Bericht door Klick »

ik heb een klein onderzoekje gedaan..
wat ik heb kunnen vinden is:

vormen vitamine D toediening:
- injectie
- olie capsules
- olie orale spray
- tabletten

volgens mij zijn er geen andere vormen toch?

de injectie ga ik denk ik niet krijgen (moet via de huisarts) omdat ik al “zo hoog zit”
tabletten vallen af omdat het nog minder opneembaar is.

orale spray of capsules komt op hetzelfde neer.. het wordt niet in de keel opgenomen.
Klick

Bericht door Klick »

o ja btw k2 werkt bloedverdunners tegen..
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Klick;n472195]

vormen vitamine D toediening:
- injectie
- olie capsules
- olie orale spray
- tabletten

volgens mij zijn er geen andere vormen toch?

.[/QUOTE]

Ik heb druppels, 1000ie per druppel, dagelijks 4000ie. Dat is het goedkoopste. En in olie, wat weer beter opgenomen wordt dan tabletten.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Klick;n472196]o ja btw k2 werkt bloedverdunners tegen..[/QUOTE]

[url]https://www.nieuwsvoordietisten.nl/vita ... -k-status/[/url]

Het is sowieso lastig, want vitamine K heb je nodig voor gezonde bloedvaten. Borstgevoedde babietjes krijgen het extra om hersenbloedingen te voorkomen.

Dus vitamine D suppletie, vermindert de vitamine k beschikbaarheid, waardoor de vaatwand gezondheid afneemt, slik daar vervolgens bloedverdunners bij...

Ik slik sinds een tijdje vitamine k2 en voel me er beter bij. Geen rare hartoverslagen meer. Ik had eigenlijk mn calcium moeten laten testen, maar goed, neuro wilde daar niet aan en huisarts toen maar niet gevraagd.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Toeter;n472194]Hoe zit je met je overige supplementen? Vitamine K en magnesium helpen je lichaam om vitamine D ook op te nemen.

[/QUOTE]

Ja neem het 3 van de 4x met magnesiumcitraat 400. Ik heb capsules.

Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Billy;n472203]

Ja neem het 3 van de 4x met magnesiumcitraat 400. Ik heb capsules.

[/QUOTE]

neemt je lijf die caps goed op?
ik bedoel reageert je lijf erop? stijgt de mg waarde wel?
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb mijn magnesium nooit laten prikken... Maar ik merk wel verschil als ik het niet neem. Mijn B12 is wel goed en laatst ijzerkuur van de huisarts, en die steeg ook.
Klick

Bericht door Klick »

probeer eens een flesje magnesiumspray en kijk wat het voor je doet, heb ik ook gedaan toen en direct na paar mnd gebruik D prikken was de waarde ongeveer 15 gestegen..
op de huid kun je niet over doseren ik gebruik 12 pufjes per dag. je doet heeel lang met een fles.
ik gebruik permsal online gekocht nederlands bedrijf.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp