Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

ik heb al sinds het begin de kauwtabletjes van Kruidvat, hap slik weg, geen probleem en betaalbaar :-)

Aanvulling; gister geprikt, waarde 105. Die mag van mij hoger maar is dus goed.
Sara

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Sara »

@Klick, dat klopt allebei. Het werkzame bestanddeel is ook cholecalciferol, en er zit inderdaad geen olie in.
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@Sara bedankt voor de tip! dat bestanddeel wil ik hebben, jammer dat het geen olie bevat, maar ik ga ze toch proberen (ook omdat jij en @AngelNoa het er goed op doen. ben wel nieuwsgierig hoe mijn D waarde het gaat doen)

ik ga er denk ik 3 per dag nemen, ik kom dan op 42000 ie per week maar omdat ik het dagelijks ga nemen is de opname misschien iets beter (? of juist niet omdat het niet in olie zit..) ik ga een nieuwe balans zoeken.

@AngelNoa ik snap dat je hem het liefste nog iets hoger hebt, maar boven de 100 :feest:
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

Klick schreef: 20 apr 2023, 12:23
@AngelNoa ik snap dat je hem het liefste nog iets hoger hebt, maar boven de 100 :feest:
ik heb zelfs eens op 180 gezeten :ja:
en ik doe in de winter meestal 40mcg en in de zomer 20. Misschien zit ik daarom nu lager bedenk ik me; voorheen waren ze 25mcg...of ik heb de verkeerde gepakt :haha:

in elk geval werken ze voor mij goed genoeg ;-)
succes!
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

AngelNoa schreef: 20 apr 2023, 15:07 ik heb zelfs eens op 180 gezeten :ja:
en voelde je je toen beter? of had je er last van?
was dat ook met deze van t kruidvat?

hoeveel is een mcg ook alweer? (ik reken altijd in IE …)

ik ga morgen een paar potjes halen 8-)
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

@Klick eerlijk gezegd heb ik me nooit anders gevoeld door het slikken van D, wél toen ik B12 ging gebruiken. Dus wat D voor me doet geen idee; toch de schubs in bedwang houden? :weetniet:

en inderdaad; altijd die van Kruidvat.

helaas staan op hun potjes geen IE dus andersom kan ik nooit onthouden hoeveel dat is :haha:
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@AngelNoa :haha: :haha: precies dat heb ik met mcg.. op de mijne staat ie

ik voelde zelf de b12 ook! toen hij veel hoger kwam dan de norm vd ha.

de D voelde ik ook niet, maar merk ik wel bij de tandarts! geen gaatjes! nooit meer! al jaren niet! (en daarvoor 2x pjr altijd raak)
ook heb ik bij mezelf en mn familie een paar keer een dip meegemaakt waaruit ik afleid dat je lichaam D verbruikt als het troep aan het opruimen is.

voorbeeld:
hele grote blauwe plek (denk aan mannen zwembroek met pijpjes) koste 20. toen ging van een bloedwaarde 60 naar 40 (ik zelf niet, nierproblemen dus streef 60-80).

bij mezelf ook een dip meegemaakt, onverklaarbaar, niks gemerkt, maar dikke kans ms. als je hoog zit kun je een dip opvangen zonder gevolgen, je geeft je lijf de stoffen die het nodig heeft (is mn overtuiging)
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

@Klick

even opgezocht:
10 mcg = 400 IE

dus ik slik sowieso 800 en soms dan 1600 IE ;-)

die tandarts...ik heb NOOIT iets gemankeert, wel heel erg teruggetrokken tandvlees...tot ik 2 jaar terug een kies moest laten trekken en vorig jaar weer één :-(
Dus dat gaat bij mij helaas niet meer goedkomen met D.

Wat je zegt over dat opvangen van de klap daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dus blijf ik braaf slikken ;-)

B12 zeggen ze altijd dat je niet meer kunt meten als je het slikt. Dat blijf ik lastig vinden; waarom D bv wel en B12 niet?? Maar mijn HA prikt hem altijd vrolijk mee en ik zat op 345 ofzo. Weinig volgens mij, ik zat ook wel eens op 800? Maar goed, ook die blijf ik slikken met soms een pilletje extra...
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@AngelNoa ok dan zit ik op 1250 mcg per week.

ik ben van plan 3 pilletjes per dag te gaan slikken = 6000ie per dag (150mcg) = 42000 per week

voor wat betreft b12 ja weet ik.. ik zit vaak op 1200 of onmeetbaar hoog. daar voel ik me goed bij. 345 zou voor mij persoonlijk wat te laag zijn. ik zal eens opzoeken wat het was toen ik me beter ging voelen. ik heb het hier wel gepost geloof ik jaren terug.
edit:
ik kan het niet vinden, niet gepost, ok.. mn geheugen zegt dat ik me pas beter ging voelen boven de 600.
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

@Klick maar meet jij ook gewoon nog je b12 ondanks het nemen van supplementen? Ik voelde me ook beter toen hij hoger was...helaas heb ik elke keer ook andere soort (kauwtablet, smelttablet) omdat alles zo duur is geworden... Misschien moet ik er even wat meer van nemen weer...

maar daar is een ander topic van sorry :D

je D kun je makkelijk een keer extra laten prikken dus gewoon proberen wat voor jou werkt qua hoeveelheid! Ik hoop dat je er baat bij hebt en gewoon die van Kruidvat kunt nemen ook :thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp