Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Billy

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Billy »

Mijn vitamine d was weer teruggezakt naar 42. Heb op van alles bloed laten prikken, want viel wel 4x per dag in slaap op de bank.

Ik slikte 5600ie per dag, maar lijk de pilletjes totaal niet op te nemen! Nu paar weken 50.000 per week geslikt, voel mij ook weer veel beter.

Deze week opnieuw prikken.
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@AngelNoa ik neem 5 dagen 5 pilletjes per dag en dan 2 dagen niks.
ik slik 50000 ie per week. de pilletjes bevatten 2000ie per stuk (=50ug)

@Billy heb je al eens mg laten testen? je lijf heeft onder andere magnesium nodig om D op te nemen.
(mijn D steeg pas boven de 80 toen ik geen pillen mg meer nam, maar spray ging gebruiken)
Billy

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Billy »

Dank je, voor donderdag gaat dat niet meer lukken. Maar zal het onthouden voor de volgende keer, mocht mijn D weer niet stijgen.

Welke spray gebruik jij? Ik gebruik orthica 400
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

Billy schreef: 10 okt 2023, 06:26 Dank je, voor donderdag gaat dat niet meer lukken. Maar zal het onthouden voor de volgende keer, mocht mijn D weer niet stijgen.

Welke spray gebruik jij? Ik gebruik orthica 400
ik gebruik die van permsal, die is puur en nederlands.
https://www.permsal.nl/producten/magnesium-olie
4 spray pufjes sochtends en 4 savonds. (ik doe ieder been 2 pufjes)
doe met een flesje echt heel lang..

je kan natuurlijk testen wat het voor je doet.
je D is echt laag nu!
Billy

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Billy »

In 2 maanden tijd, van 42 naar 68 gegaan.

Dus dat is stukken beter!
leeuwtje-nl

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik slik al jaren 25.000 IE per week op voorschrift van mijn huisarts (D-cura), maar vind mijn D nog echt te laag. Wat zijn goede opties om erbij te gaan gebruiken? (Ik zie al ergens Kruidvat en Etos voorbij komen, bevallen die?)

Deze winter op 50.000 per week vind ik geloof ik wel goed, in de zomer kan daar wel wat af. Ik zoek kleine tabletjes (zeker als je er 5-6 per keer moet slikken). Welke zijn makkelijk verkrijgbaar en betaalbaar? (Ik zie de MS-pleeg morgen, zal het ook nog even met haar overleggen.)

Ik had een extra voorraadje D-cura en slik die nu even 2x per week. Ik voel mijn energie gewoon stijgen, echt bizar!!!
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

ik neem inerdaad 2 pilletjes van 800IE per dag van Kruidvat (dus 1600 per dag). Heb niet getest de laatste tijd, maar zit al jaren richting 150 bij testen en soms zelfs er boven.
Het zijn kleine kauwtabletjes en er zitten er 300 in een potje.
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl ik heb vanaf 2016 2x per week d-cura gebruikt en zat vrij steady op een waarde 100-115.

sinds het niet meer vergoed wordt ben ik overgestapt op de pilletjes van het kruidvat (zie in dit topic). dat is vriendelijker voor t budget. ik nam dezelfde i.e. als de d-cura, dus 5 kleine pilletjes per “werkdag”. daardoor schoot mijn waarde omhoog naar 153.
dus ik ben na een poosje gestopt te zijn net weer begonnen maar dan met 3 pilletjes per werkdag.
leeuwtje-nl

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door leeuwtje-nl »

Die van Kruidvat zag ik voorbij komen ja! Ik heb vandaag even met de MS-pleeg overlegd en zij wil toch even navragen of 50.000 IE per week mag van de neuroloog. Een te hoge dosis vitamine D kan leiden tot nierstenen, dus ze wil het toch even navragen. Ze wil niet alleen afgaan op de waarde in het bloed, want als het niet voldoende wordt opgenomen door mijn lijf, kan een te hoge dosering wel schadelijk zijn. Ik zat 2 maanden geleden (na de zomer) op 67, vandaag is er opnieuw geprikt nu ik een week of 5 2x per week D-cura gebruik. Ik wacht de reactie van de neuroloog eerst nog even af.
leeuwtje-nl

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door leeuwtje-nl »

In 6 weken tijd is mijn D nu verhoogd van 68 naar 117! De neuroloog vindt het dan ook prima dat ik voorlopig even dubbele dosering slik (50.000 IE per week). Als mijn extra voorraadje D-cura op is, zal ik die van Kruidvat erbij gaan kopen. Dan kan ik zelf in een iets lagere dosering (35.000 ofzo) doorgaan, die pilletjes zijn makkelijker te doseren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp