Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

REGEN-Cov voor mensen met MS?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Sara

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Sara »

Super, @Bram_MSinbeeld , erg duidelijk weer.

Ik vond hier nog iets over de (bescheiden) resultaten: https://www.pw.nl/nieuws/erasmus-mc-zet ... g-covid-19
De behandeling met REGEN-COV lijkt effectief. Zo blijkt uit een Britse studie dat de COVID-19-patiënten, die ten tijde van ziekenhuisopname helemaal geen antistoffen hadden aangemaakt, na behandeling met REGEN-COV gemiddeld vier dagen eerder het ziekenhuis konden verlaten. Ook was de mortaliteit in deze groep 6% lager.
Van augustus, dus heel misschien is de behandeling nu Verder verbeterd. Heb jij daar gegevens over?
Bram_MSinbeeld

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ja de fase 3 studie is voltooid en ook is er een studie geweest voor mensen met MS die Ocrevus gebruiken.

Het lijkt erg nuttig, maar is wel erg nieuw en wellicht zijn niet alle bijwerkingen bekend. Wat het precieze advies van de MS-werkgroep van de NVN zal zijn is nog niet bekend.

Dr. Hengstman van Upendo schrijft dit op zijn LinkedIn:
Afbeelding
Marina

REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Marina »

Dank weer voor deze waardevolle info Bram en Sara!


Een vraagje aan het moderator team @Qanuk00 en @Toeter :
er is ooit een apart topic gemaakt voor de video's van Bram. Zie hier: viewtopic.php?t=7265.

Is het een idee om deze ergens bovenaan vast te pinnen zodat deze gemakkelijker terug te vinden zijn? En is het mogelijk om alle video's van Bram, waarvan er nu een aantal over het forum verspreid staan, eveneens in bovenstaand topic te plaatsen zodat ze gemakkelijk terug te vinden zijn?
Klick

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Klick »

goed idee! of misschien een aparte categorie?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: REGEN-Cov voor mensen met MS?

Bericht door Qanuk00 »

Hoi allen,

Voor het genoemde topic zie ook viewtopic.php?t=7265

Voor vragen/opmerkingen/ideeen naar het moderator team toe wil ik jullie vragen ons via de volgende weg te benaderen,
Mail naar app.php/contactadmin

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Namens het moderator team,
Qanuk00
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
OlleRRMS2012

Re: MS in Beeld, video's

Bericht door OlleRRMS2012 »

Hoi @AngelNoa ,
Heel goed dat je het aangeeft. Het klopt dat het moeilijk/niet te begrijpen is. Geef het gerust aan als je behoefte hebt aan extra uitleg.

Bijvoorbeeld regen-cov kan je ook zo uitleggen:

bij mensen met een afweersysteem dat goed werkt (dus zonder bepaalde ms-meficatie) “leert” het eigen lichaam door een vaccin het virus snel te herkennen en te labelen waardoor het eigen afweersysteem het virus sneller bestrijdt.

Als het vaccin niet werkt door medicatie wordt het virus niet gelabeld en zo minder goed herkend door het eigen afweersysteem.

Als het vaccin niet werkt, en het lichaam dus niet zelf na het vaccin labels op het virus plakt zou dat een indicatie kunnen zijn voor regen-cov. In regen-cov zitten labels die op het virus plakken.

Door die labels van regen-cov wordt het virus sneller en beter herkend en opgeruimd door het eigen lichaam en zou je dus minder ziek moeten worden.

Ik hoop dat het zo iets helderder is. Anders mag je me gerust een pb-tje sturen, ook met andere vragen.
Steenbokje76

Re: Vermoeidheid & pijn benen / voeten

Bericht door Steenbokje76 »

@ Marina, heb jij vanuit ziekenhuis al een brief ontvangen mbt REGEN-COV?
ik nog niet.
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 30 nov 2021, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar REGEN-Cov onderwerp
Marina

Re: Vermoeidheid & pijn benen / voeten

Bericht door Marina »

@Steenbokje76 nee ik heb ook (nog) geen brief ontvangen van het ziekenhuis over REGEN-COV.
Misschien heeft dat er mee te maken dat je al voor dat je Zeposia/ozanimod begon te slikken een corona-vaccinatie hebt gehad? Maar dat weet ik niet zeker helaas of dat de reden kan zijn.
Misschien toch maar even de MS-verpleegkundige bellen?
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 30 nov 2021, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar REGEN-Cov onderwerp
Nessa

Re: Vermoeidheid & pijn benen / voeten

Bericht door Nessa »

@Marina @Steenbokje76

Gisteren de neuroloog gesproken over ReGen-Cov. Het middel is al in de ziekenhuizen maar er moeten nog behandelprotocollen gemaakt worden. Hoewel er landelijk was afgesproken om landelijk beleid te maken en daarna gelijktijdig te communiceren, zijn er 2 ziekenhuizen al op eigen houtje brieven gaan sturen...

Advies is om, bij een positieve test, het ziekenhuis te bellen.
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 30 nov 2021, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar REGEN-Cov onderwerp
Marina

Re: Vermoeidheid & pijn benen / voeten

Bericht door Marina »

Goed om te weten. Dank je Nessa!
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 30 nov 2021, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar REGEN-Cov onderwerp
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp