@Qanuk00 & @Toeter, dit onderwerp hoort vast niet hier, maar ik kon er zo snel geen betere plek voor vinden.
Al een tijdje vraag ik me af hoe dit forum beter kan en meer mensen kan aantrekken en vasthouden. Het aantal mensen dat momenteel actief is op dit forum is volgens mij op twee handen te tellen en dat vind ik zonde.
Een forum heeft meerwaarde boven de nu zo populaire Facebook-groepen vind ik.
Ik vind het nadeel van berichten op Facebook dat vaak dezelfde vraag wordt gesteld die op een minder diepgaande en gestructureerde manier wordt beantwoord. Daardoor is het antwoord op die vraag in de toekomst niet gemakkelijk terug te vinden (ook heeft Facebook geen goede zoekmachine hiervoor). Het gevolg is dat constant dezelfde vragen gesteld worden. Telkens weer worden goede antwoorden vaak ondergesneeuwd door een stortvloed aan minder goede antwoorden.
Dat probleem zou minder hoeven te zijn op een forum. Hoe ik het voor mij zie is dat er naast korte vragen langere topics ontstaan over 'hoofdvragen'. Dat zouden goed gestructureerde 'draadjes' moeten zijn die vastgeprikt zijn boven aan een bepaalde groep.
Het forum heeft al een onderverdeling. Die aanhoudende zou ik kunnen denken aan onderwerpen als:
MS regulier
- Hoe wordt de diagnose gesteld?
- Welke symptomen kun je ondervinden?
- Hoe werkt een neurologisch onderzoek en waar wordt naar gekeken?
- Revalidatie, hoe werkt dat en wat is het nut?
- MS behandelingen, welke zijn er, en is dat verstandig?
- COVID-19 en vaccinatie.
- COVID-19 medicijnen.