Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stamcel transplantatie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

@tracy hoe is het nu met je?
tracy

Re: stamcel transplantatie

Bericht door tracy »

@Klick het gaat goed met mij. Tuurlijk zijn er dagen dat het wat slechter gaat. Voor de behandeling liep ik nog ca. 200, 300 meter. Loop nu gemiddeld 1,5 km. Dus al met al ben ik zeer tevreden. Heb er spijt van dat ik niet jaren eerder ben gegaan. Dan had ik waarschijnlijk nog mijn baan. Maar doe nu vrijwilligerswerk als budgetmaatje (mensen helpen bij hun financiële zaken). Dus heb weer een nuttig doel in mijn even.
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

@tracy goed zeg! ja die vragen “wat als?” daar heb je niks aan, als je naar het verleden kijkt sta je met je rug naar de toekomst.

maar ik stel mezelf nu, vandaag voor t eerst ook die vraag.. zie topic over methylfenidaat (ritalin) ik weet niet wat ik meemaak :wauw:
ik hou n dagboekje bij (bewerk de dagpost tot de dag voorbij is.. dus soms komen er wat reacties na/ tussendoor)
viewtopic.php?t=7828
Bixi

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Bixi »

Hoi,

Hoe ziet de tenue met de vergoedingen door de zorgverzekering?


Ik zag dat er iets veranderd is vanaf nieuwjaar, maar ik weet niet zeker wat precies en voor wie.
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

voor een hele kleine groep (10 tot 20 geloof ik) die erg snel achteruit gaan en waarbij niks anders helpt wordt het aangeboden in NL (en vergoed)
dit is heel goed nieuws, maar een kleine stap omdat het voor de meeste van ons niks veranderd.
Bixi

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Bixi »

Hoi Klik,

Bedankt voor je antwoord.

Is het dan ASCT of is het wat anders en wat dan?

Komen er mensen SPMS ook in aanmerking?

Groetjes,
Bixi
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

@Bixi
ik dacht het wel voor wat betreft ahct, maar alleen voor rr die heel rap verslechteren en in de beginjaren zitten.. iig toen ik het las dacht ik na 2 regels dat ben ik dus niet…

hier is alles verzameld:
https://msweb.nl/actueel/dossiers/stamc ... plantatie/
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp