Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stamcel transplantatie

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Leonard

stamcel transplantatie

Bericht door Leonard »

Hallo,

Enkele jaren geleden was er hier een mevrouw uit Groningen die in India een stamceltransplantatie liet doen. Daarna lag ze nog een tijdje in Groningen in het ziekenhuis door een opgelopen infectie. Ik vraag me af hoe het nu met haar gaat.

Ook was hier een man genaamd Robbie, hij woonde als ik me goed herinner in Krimpen aan de IJssel bij Rotterdam. Hij kreeg een stamceltransplantatie in Spanje. Weet iemand hoe het met hem gaat?

Ik denk dat beide patienten redelijk progressief van aard waren, maw dat de inflammatoire component niet echt de reden was voor de transplantatie maar wel de progressie te stoppen.

Dank bijvoorbaat.

vriendelijke groeten,

Leo
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

geen idee, maar ik ken ze (van hier en) deel je nieuwsgierigheid :zon:
Linda vm

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Linda vm »

De stamcel therapie wordt al decennia in Amerika door Prof Burt uitgevoerd, die is al met pensioen inmiddels.

In Rusland is een goed draaiende kliniek, Mexico ...
via google en youtube kun je vanalles vinden over hun klinieken en de resultaten die behaald worden.

Maar je zoekt de verhalen van deze specifieke patiënten ?

Er zijn facebook groepen van van. Pre en post HSCT :-)
tracy

HSCT

Bericht door tracy »

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, anders verplaats het maar.
Ik ben momenteel in Moskou voor een stamcelbehandeling (HSCT).
Mocht je me willen volgen dan kan dat: www.gerdastoptms.com
Klick

Re: HSCT

Bericht door Klick »

wauw, ja ik ben nieuwsgierig thnx
succes!
tracy

Re: HSCT

Bericht door tracy »

Dank je Klick
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

ik ga voor je duimen en je belevenissen met belangstelling volgen!
Steenbokje76

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Steenbokje76 »

Hi Gerda,

Ik ken je wel niet, maar ik wil je hierbij heel erg veel sterkte wensen daar in Moskou!
Las net een stukje op je website en vind het schandalig dat je nooit een nek & ruggenmerg mri scan gehad hebt. Ik vind dit zo belangrijk, ook omdat je dan evt. beter kan beslissen welke behandeling qua medicatie je wil gaan inzetten (milder of juist agressiever).

Hoop in elk geval dat je stamceltransplantatie en alle voorbereidingen goed verlopen en dat de behandeling een succes gaat worden voor jou!
Klick

Re: stamcel transplantatie

Bericht door Klick »

@tracy ik volg je belevenissen en bewonder je doorzettingsvermogen!
welke translator gebruik je?
tracy

Re: stamcel transplantatie

Bericht door tracy »

Dank voor jullie reacties. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik ben er nog niet. Maar inderdaad geen mri van nekwervel en ruggenmerg ben ik ook wel van geschrokken. Voor ieder is behandeling is anders. Maar de verzorging is hier echt top. Wil je mijn verhalen lezen kijk dan op www.gerdastoptms.com. Zie ik jullie daar.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp