Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen en vragen

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Marina

Re: Voorstellen en vragen

Bericht door Marina »

EvaSarah schreef: 11 dec 2021, 13:50 Gladder beddengoed werkt al beter ❤️👌
Kno-arts was alles gelukkig 👍 dus die hoef ik even niet te zien maandag word ik gebeld dus nu maar even rust in de tent en GP1 kijken dit weekend 😂
Fijn dat gladder beddengoed al beter voor je werkt :)
En dat bij de KNO-arts alles goed was! :thumbup:
Ontspannen bij de TV is zeker een goed idee nu :thumbup:.
Wel heb ik nog een vraag ik heb behoorlijk onbedoeld gewichtsverlies dus echt -6 kg in 3 weken… zal dat met vermoeidheid samenhangen? Dus gewoon te moe om te eten?
Het kan wel met vermoeidheid te maken hebben dat je (te) weinig eet, maar kan ook andere oorzaken hebben waaronder ziekte, pijn en/of zorgen. Zie hier: https://www.thuisarts.nl/mager-geworden ... ker-worden
Het is inderdaad toch wel behoorlijk wat gewichtsverlies in korte tijd hoor! Ik zou daar toch eventjes contact over opnemen met je huisarts. Te weinig eten kan je trouwens ook weer vermoeider maken.
EvaSarah

Re: Voorstellen en vragen

Bericht door EvaSarah »

Marina schreef: 11 dec 2021, 18:08 Fijn dat gladder beddengoed al beter voor je werkt :)
En dat bij de KNO-arts alles goed was! :thumbup:
Ontspannen bij de TV is zeker een goed idee nu :thumbup:.


Het kan wel met vermoeidheid te maken hebben dat je (te) weinig eet, maar kan ook andere oorzaken hebben waaronder ziekte, pijn en/of zorgen. Zie hier: https://www.thuisarts.nl/mager-geworden ... ker-worden
Het is inderdaad toch wel behoorlijk wat gewichtsverlies in korte tijd hoor! Ik zou daar toch eventjes contact over opnemen met je huisarts. Te weinig eten kan je trouwens ook weer vermoeider maken.
Goed idee ik ga het maandag even aan de neuroloog voorleggen die spreek ik dan. En anders bel ik de huisarts 👍
Ja bizar en het is nou niet dat ik veel vet heb 🥴 hou jullie wel weer op de hoogte ❤️ En super fijn dat ik wat info vind bij jullie
X
George

Re: Voorstellen en vragen

Bericht door George »

Hallo EvaSarah,

Zojuist voor 't eerst actief geworden op dit forum, en prompt ook jouw kennismaking gelezen.
Vergeef mij dat ik plompverloren in ga op jouw verhaal.

De snelheid en de agressie waarmee jij overvallen bent met klachten is zeer naar. Ik prijs jou om jouw alertheid en mededeelzaamheid.

Wanneer de KNO geen oorzaak op zijn/haar gebied zal vinden, zo nader jij het terrein van de neuroloog. En dat terrein is vol raadselen, ingewikkeldheden en relatief weinig oplossingen.

Enkele details durf ik jou te vragen: de leeftijd van aanvang van klachten zegt iets over de aandoening.
Ook of dit (of zoiets) in de familie voorkomt is nuttige info.
Of je mogelijk een laag vitamine D-spiegel hebt en/of je veel zonlicht hebt gemist is ook goed te weten.

Uiteindelijk moet de dokter die voor jou de MRI aanvroeg willen weten of deze ook aankleuring door gadolinium (op die T1-gewogen MRI) heeft gezien.

Alle bovenstaande gegeven zeggen iets over de diagnose bij jou. Maar voor alles hoop ik dat de ernst van alle klachten uiteindelijk minder worden (ook dat is een zeeeer belangrijke vaststelling)

Sterkte, en mogelijk tot later!
George
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp