Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

harddrugs tegen pijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mispeltje*

harddrugs tegen pijn

Bericht door mispeltje* »

Op dit moment is op national geographic (tv) een programma over mensen die ondragelijke pijnen hebben waar reguliere medicijnen niet helpen.
Er is nu een meneer aan het woord die zo vreselijke hoofdpijnen heeft dat hij paddo's neemt. De "trip" neemt hij voor lief en dan is hij een paar maanden van de pijn af.

Ik ben eigenlijk best wel anti drugs, maar deze meneer kan ik begrijpen. Als het echt de enige manbier is om een dragelijk leven te hebben en het werkt echt voor hem...

Er is ook een mevrouw aan het woord die LSD gebruikt om minder bang te zijn voor de naderende dood. Ze is terminaal en psychotherapie werkte niet voor haar.

Hoe zien jullie dit?

[url]http://channel.nationalgeographic.com/c ... drugs-inc/[/url]
meindert

Bericht door meindert »

[COLOR="Blue"]
ik zou gaan opium roken tegen de pijn

en LSD is zo krachtig dat je dat beter niet bij angst kunt gebruiken
[/COLOR]
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Er was eerder een topic over [url=http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... ight=drugs]cocaïne[/url]. Daarin staan ook wat meningen. Ik zou er zelf niet snel voor kiezen.
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik zal eens vragen hoe ze hier bij het pijnteam over denken en of ze daar ervaringen mee hebben.
Blom

Bericht door Blom »

Het is een laatste redmiddel lijkt mij. Het is te verslavend en je krijgt vaak ook gewenning bij dit soort middelen.

Misschien heel erg tijdelijk onder toezicht te gebruiken?, geen idee verder.

Ik zie het echt als laatste redmiddel, maar niet om zonder medische toezicht te gaan gebruiken als pijnstilling.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=meindert;840046][COLOR="Blue"]
ik zou gaan opium roken tegen de pijn

en LSD is zo krachtig dat je dat beter niet bij angst kunt gebruiken
[/COLOR][/QUOTE]

Waarom zou je voor opium kiezen?

[QUOTE=Sylvia1;840050]Er was eerder een topic over [url=http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... ight=drugs]cocaïne[/url]. Daarin staan ook wat meningen. Ik zou er zelf niet snel voor kiezen.[/QUOTE]

Voor deze mensen is het geloof ik geen kwestie van kiezen...
En in dat topic was de insteek volgens mij heel erg anders.

[QUOTE=Ekster;840053]Ik zal eens vragen hoe ze hier bij het pijnteam over denken en of ze daar ervaringen mee hebben.[/QUOTE]

Toen ik dit programma zag moest ik meteen aan jou denken. Ik ben benieuwd hoe het pijnteam reageert.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=mispeltje*;840065]
Voor deze mensen is het geloof ik geen kwestie van kiezen...
[/QUOTE]

Hoe bedoel je dat? Je hebt toch altijd een keuze? Er moet iig een moment zijn dat je ervoor kiest om het te proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat je zo radeloos kunt zijn dat je alles wel wilt proberen, maar dan zou iets mij er van overtuigd moeten hebben dat het het proberen waard is; de kans dat dat gebeurt, acht ik niet zo groot. Maar ja, zeg nooit nooit.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey sylvia,

bij die meneer was er maar één andere optie en dat was zelfmoord en dat vind ik eigenlijk geen keuze.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Tja, als dat je enige andere optie is, is dit denk ik de minst slechte.
M&MS

Bericht door M&MS »

Maar hoor ik nu niet de redenering van een drugsverslaafde?

Er zijn altijd andere opties. Je moet er alleen beter naar zoeken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp