Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Job

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Job »

@ Klick:
Ja ongelovelijk. En dan de gemakzucht van de mevrouw van de WMO: dan gebruikt u voortaan toch ook de lift? Terwijl ze wist dat ik MS heb en de leuning nodig heb om trap te kunnen lopen, maar dat wel wil blijven doen tot het echt niet meer gaat.
Mijn man is erg blij met zijn lift, maar het leidde in eerste instantie tot ruzie: mijn veiligheid was opgeofferd voor zijn lift.

De nieuwe leuning is aan de buitenkant van de trap bevestigd tegen latten die tegen de trap bevestigd zijn. Ik heb ze geschilderd in de kleur van de trap. Het geheel is stevig en best mooi.
Uiteindelijk ben ik er blij mee, maar de weg er naar toe heeft veel stress gegeven en mijn vertrouwen in de WMO beschadigd.
OlleRRMS2012

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door OlleRRMS2012 »

Hulpdiensten mógen volgens arbo-wetgeving geen patienten de trap op-en-af tillen. Ik kan écht kwaad worden om dit soort dingen. Gelukkig in dit geval fijne woningbouw.
Klick

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Klick »

dat kan ik mij voorstellen.. ik heb nog geen ervaring hier met de wmo, het zet me wel aan het denken.. wat als ik ze nodig heb? hoe zijn ze hier?
Sara

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Sara »

Vandaag werd er in Meldpunt, programma van Omroep Max aandacht besteed aan het correct plaatsen van de traplift. Misschien heb je hier iets aan, @Wouter NL

https://www.npostart.nl/meldpunt/21-01- ... W_05197519
Wouter NL

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Wouter NL »

Bedankt voor je link naar die uitzending.
Helaas zijn de dames die mijn aanvraag bij WMO van de gemeente in behandeling hebben door persoonlijke omstandigheden en door vakantie tot eind van de maand niet bereikbaar.
Ik hoop dus begin februari weer verder te kunnen met de aanvraag.
Klick

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Klick »

er staat in de max gids nu een stukje over, met de vraag problemen te melden

exact hetzelfde probleem, traplift aan de buitenbocht, leuning weg en andere personen in huis (moeilijk ter been oude vrouw in dit geval)
ik wilde een foto toevoegen maar dat lukt niet meer..

problemen zoals dit mailen naar:
meldpunt@omroepmax.nl

@Wouter NL
Wouter NL

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Wouter NL »

Het gedoe met de WMO en Otolift loopt nog.
WMO is het gelukkig et mij eens dat er een veilige situatie voor het hele gezin moet worden gecreëerd. Ze hebben Otolift de opdracht gegeven om de situatie hier opnieuw te bekijken en indien nodig iets te leveren dat zelfs buiten het contract met de gemeente valt.
Ik morgen maar weer eens bellen of er al meer bekend is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van het vervolg....
Wouter NL

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Wouter NL »

Hierbij een update van mijn vraag/verhaal...
Inmiddels ben ik erg gelukkig met de traplift.
Na enig doorvragen bij de gemeente is de situatie opnieuw beoordeeld.
Uiteindelijk hebben ze besloten dat het goed en veilig moest zijn.
Otolift kon daar niet aan voldoen.
Nu heb ik een traplift van TK Home solutions.
De traplift fraait langs de binnenzijde van de trap.
Door zelf bij te betalen kon de trapliftbuis in 1x doorgetrokken worden naar de zolder.
Ik kan nu dus op de traplift blijven zitten en zo op zolder komen.
Dat geeft mij veel extra vrijheid door niet van anderen afhankelijk te zijn als ik iets op zolder wil doen.

Het heeft wat tijd en moeite gekost, maar inmiddels ben ik al ruim driekwart jaar erg tevreden. :bravo:
Klick

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Klick »

@Wouter NL wat goed om te horen!
Johan

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Johan »

Yep, gisteren was ik aan de beurt voor een traplift. Hij ziet er mooi uit maar inderdaad; wat als je de trap "te voet" wilt nemen. Naar boven is redelijk te doen maar als je naar beneden gaat heb je véél te weinig mogelijkheden om je vast te houden. In de "binnenbocht" zijn de treden ook veel smaller wat het probleem meteen nog groter maakt. Een mail naar WMO is reeds verzonden. Ik ben benieuwd. :weetniet:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp