Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tecfidera en Mirena

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Mies74

Tecfidera en Mirena

Bericht door Mies74 »

Dank voor al jullie reacties....
Ik heb sinds vorige week mijn spiraal laten vervangen maar ben niet helemaal de oude nog... menstruatie is nu zo goed als weg, maar heb elke morgen enorme spierpijn door mn hele lichaam (geen corona of griepverschijnsel) en een blok onder mn voet. Ik moet eerst een uur op zijn en een warme douche en dan gaat t wel weer.
Dank dank voor jullie reacties nogmaals

Goedenavond.
Ik (47 jaar) gebruik sinds november 2020 Tecfidera en heb nu 5 jaar (de huidige) Mirena spiraal. Nu krijg ik ineens last van menstruatiebloedingen (na 15 jaar geen menstruatie gehad te hebben)
Heeft iemand nog meer dit probleem? Of heeft hier over gehoord?
Laatst gewijzigd door Mies74 op 22 jan 2022, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door Klick »

ik denk dat je spiraal is uitgewerkt (of je hebt de bijwerking van de covid injectie..)

ik heb dezelfde combinatie (spiraal 3jr), ben nooit echt er vanaf geweest maar nu ook “van slag”.
Nessa

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door Nessa »

Je Mirena moet iedere 5 jaar vervangen worden. Ik denk dus dat hij is 'uitgewerkt'. Ik kreeg iig altijd na 4,5 jaar mijn menstruatie weer terug.
Of het is een bijwerking van je corona vaccinatie.
OlleRRMS2012

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door OlleRRMS2012 »

Mirena hoeft tegenwoordig pas na 6 jaar vervangen te worden.
Wel kan het zo zijn dat je weer licht gaat menstrueren als Mirena langer zit. Bij mij, en voorzover ik weet is dit geen bijwerking van de tecfidera.
AngelNoa

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door AngelNoa »

Nessa schreef: 27 dec 2021, 18:39
Of het is een bijwerking van je corona vaccinatie.
hier dacht ik ook aan ja.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door Qanuk00 »

Toevallig hoorde ik er van de week weer over, er wordt flink onderzoek gedaan naar de oorzaak/gevolg relatie van de vaccinaties.

https://bit.ly/3FzNQqn
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
leeuwtje-nl

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik had ineens een cyclus van 13 dagen..... :shock: Door de Covid-vaccinatie? Ik zal het nooit weten.
OlleRRMS2012

Re: Tecfidera en Mirena

Bericht door OlleRRMS2012 »

Het is goed in kaart gebracht hoe de covid vaccinaties de cyclus kunnen beinvloeden. Dit kan dus zeker en is vergelijkbaar met veranderingen in cyclus bij andere vaccinaties of bij infecties (zoals covid, maar ook andere infecties).
Ik heb ergens mooie grafieken gezien, maar ik weet niet meer waar (iig linkdin, een gynaecoloog die het postte)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp