Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lichte blaasonsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Emile D

lichte blaasonsteking

Bericht door Emile D »

Ik heb in korte tijd een 2e blaasontsteking de verpleeghuis arts wil geen antibiotica geven maar wel een nieuwe blaas canule.

Mijn vraag is: geeft dat kans op ms klachten?

Wel heb sinds het 2 dagen last van hoofdpijn door het bewegen van het rechter oog.

Was dit te voorkomen kunnen komen worden door een antibiotica kuur?

ik zit in de laatste fase van ms.

Mijn idee is dat kwaliteit van leven boven alles gaat
Steenbokje76

Re: lichte blaasonsteking

Bericht door Steenbokje76 »

@Emile D
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je (medische)vraag..
Is er geen MS verpleegkundige of neuroloog die je kan contacten hiervoor?
Ik hoop het voor je!

Ik wil je ook heel veel sterkte toewensen!!
OlleRRMS2012

Re: lichte blaasonsteking

Bericht door OlleRRMS2012 »

Beste @Emile D ,

Wat lastig voor je. Wat mij is verteld, is dat bij een verblijfscatheter (permanente canule) de urine die je afneemt vaak “vies” is.

Echter omdat de blaas altijd leeg is door de catheter is dit geen “blaasontsteking”.

Over het algemeen wordt bij een verblijfscatheter alleen behandeld als deze “opstijgt”, dus een nierbekkenontsteking is.

Echter als je toch echt duidelijke toename van klachten hebt zou je het allicht nog een keer met de arts kunnen bespreken.
Antibiotica kan ook bijwerkingen hebben, dus die zou ik alleen nemen als mijn arts het idee heeft dat het iets doet.

Hoofdpijn bij bewegen van het oog ken ik niet als ms-symptoom. Wel pijn rond het bewuste oog zelf icm verandering in gezichtsveld.

Hopelijk kun je hiermee verder.
Emile D

Re: lichte blaasonsteking

Bericht door Emile D »

Het is met zekerheid een blaasontsteking.

Ik lig nu al 3 dagen in het ziekenhuis en het zal waarschijnlijk ook nog 14 dagen gaan duren.

De bacterie is een erg nare die behoorlijk resistent is.

En nog 1 reactie wat betreft mijn hoofdpijn, het is niet zo dat ik hoofdpijn heb als ik mijn oog beweeg. Maar door het bewegen van het oog (automatisch) heb ik hoofdpijn (heftig).

Dit oog is nu afgeplakt wat erg goed helpt.
Andra

Re: lichte blaasonsteking

Bericht door Andra »

Oei, @Emile, dit klinkt pittig. Sterkte
Marina

Re: lichte blaasonsteking

Bericht door Marina »

Naar dat je zo'n last hebt van blaasontstekingen en nog 2 weken in het ziekenhuis moet verblijven :( .
Gelukkig maar dat je hoofdpijn in ieder geval niet zo heftig meer is.

Veel sterkte nog en beterschap met de blaasontsteking!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp