Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Omikron en ms-remmers

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Andra

Omikron en ms-remmers

Bericht door Andra »

Hoi,

Omikron alom. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met een besmetting met deze vaak mildere variant bij ms-remmers die kwetsbaar maken. Zijn er lezers die daar iets over willen delen?

Zijn er ook ocrelizumab (ocrevus) gebruikers die besmet zijn (geweest) met de Omikron variant van het coronavirus?

Niet besmet raken wordt steeds moeilijker ...

Groet, Andra
Klick

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Klick »

dat vraag ik mij ook af.. maar dan ervaringen omikron-tecfidera..
het klopt idd dat niet besmet raken steeds moeilijker wordt
Marina

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Marina »

Goede vraag!
Zelf gebruik ik Zeposia en maak me ook best zorgen over de steeds grotere kans om besmet te raken.

Ik gebruik nu sowieso FFP2 mondkapjes in binnenruimtes of drukke plekken buiten (als dit niet te vermijden is). Deze beschermen beter dan de chirurgische kapjes tegen aerosolen (t.w. 94% efficient).
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
Andra

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Andra »

Dank voor jullie reacties. Prettig dat jullie ook geen ervaring hebben ;)
Ik gebruik nu sowieso FFP2 mondkapjes 
Ja, dat doe ik ook.
Voorzichtig aan maar
Saar33

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Saar33 »

Ik heb nu corona en ga uit van de omikron-variant. Ik gebruik Ocrevus.
Ben erg verkouden, keelpijn en heel erg moe. Verder valt het me tot nu toe erg mee, maar het is nog maar dag 3.
Ik moet nu waarschijnlijk wel mijn infuus uitstellen. Heb de 1e hele naar 18 februari verplaatst woensdag i.v.m. besmetting zoon en de kans dat ik het zou krijgen. Nou dat krijgen is gelukt.
Ben benieuwd wat het nu gaat worden.
Andra

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Andra »

Dag Saar,

Aha, jij hebt het te pakken. Vervelend. Gelukkig dat het ondanks de klachten die je hebt tot nu toe meevalt. Hopelijk blijft het hierbij!

Beterschap en dank voor het delen,
Andra
Klick

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Klick »

beterschap @Saar33 :bloem:
Saar33

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Saar33 »

Bedankt hoor.
Woensdag hoor ik meer over mijn infuus. Best balen, had nu na 1,5 jaar eindelijk een stabiele MRI. Uitstel geeft niet persé een prettig gevoel. Maar goed we gaan het zien.
Tevy

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door Tevy »

@Saar33 beterschap!
Balen dat het infuus mogelijk uitgesteld moet worden. Hopelijk krijg je woensdag informatie hierover die mee gaat vallen ...
noira

Re: Omikron en ms-remmers

Bericht door noira »

Ik ben 2x gevaccineerd met moderna. Heb de booster prik gehad met moderna.
Hou beslist anderhalve meter afstand. Heb de laatste paar weken weinig mensen gezien en toch omikron.

Het is mijn 5e dag dat ik ziek ben. Op zich valt het ziektebeeld mee. Loopneus, heel de dag niesen en wat lamlendig.

Echter mijn MS is hier niet blij mee. Kan bijna niet lopen en van andere MS klachten heb ik meer last.

Ik gebruik geen MS remmers.

Saar hoe gaat met jou?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp