Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

terug van heel lang weggeweest

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Mariette

terug van heel lang weggeweest

Bericht door Mariette »

Ik weet niet eens meer hoelang geleden ik hier was, maar goed, ik stel me nog eens voor...

Ik ben Mariette, 53 inmiddels, moeder van 6 kinderen waarvan de 3 jongsten nog thuis wonen.
Zij zijn 15, bijna 17 en 21.

Mijn MS is in 2016 officieel vastgesteld, maar 10 jaar ervoor werd ik met gillende sirenes thuis afgevoerd omdat ik niet meer kon praten en lopen. Paniek in de tent, maar er was geen hersenbloeding of beroerte

Ik kreeg toen de diagnose Conversiestoornis, oftewel ik maakte mezelf ziek blijkbaar. Psycholoog, psychiater en nog meerdere gezien, maar het werd niet duidelijker dus diagnose bleef staan.

In 2016 kreeg ik een vlek voor mijn rechteroog wat ze hinderlijk was.....oogarts kon niks vinden, maar het ging achteruit ,dus een spoedafspraak in het VU voor een mri. Dezelfde dag nog heen en des te langer ik in de behandelkamer was des te spannender werd het. MRI werd gemaakt en toen de uitslag er was kwamen er steeds meer artsen de kamer in.

Uiteindelijk had ik geen tumor in mijn hoofd maar was het "maar" MS pfieuw.

Dezelfde avond in Hoorn opgenomen voor een kuur Prednisolon en later weer verder leven. denk je....

Ik ben in de afgelopen jaren flink achteruit gegaan en heb via de WMO inmiddels een traplift, huishoudelijke hulp, een scootmobiel, een electrische rolstoel....zucht.

Ik heb vorige week van de anesthesist gehoord dat ik onder de noemer Sp MS val volgens mijn dossier. Ik gebruik geen medicatie omdat die me ziek maken en morgen krijg ik botox in de blaas en dan hoop ik wat minder naar de wc te moeten dag en nacht...ik ga nu gemiddeld zo'n 20 keer per 24 uur namelijk;-)

afijn...ik heb me weer voorgesteld en hoop nu de moed te hebben wat langer te blijven hangen ook
1207

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door 1207 »

een tumor in je hoofd is wel spannender voor je artsen dan gewone ms.
Nu kunnen ze niet aan de slag met al hun naalden, boren, tangen en chemo.
Klick

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Klick »

welkom terug @Mariette :knuffel:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Qanuk00 »

@Mariette
Welkom terug!

:bloem:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Mariette

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Mariette »

1207 schreef: 27 jan 2022, 14:32 een tumor in je hoofd is wel spannender voor je artsen dan gewone ms.
Nu kunnen ze niet aan de slag met al hun naalden, boren, tangen en chemo.
Gelijk hb je...eigenlijk maar een saaie patient nu ;-)
Mariette

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Mariette »

Klick en Qanuk00 dank!
Andra

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Andra »

Dag Mariette,

Je hebt in elk geval de moed gevonden om je opnieuw voor te stellen :goed:

Hopelijk helpt de ingreep aan de blaas.

Sterkte,
Andra
Tevy

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Tevy »

Welkom terug @Mariette

Fijn (relatief!) dat er nu iig wat gerichter gezocht kan worden naar mogelijke oplossingen voor bijvoorbeeld je blaasproblemen! Hopelijk helpt de botox goed.
Mariette

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Mariette »

dank jullie wel! Vandaag een week na de botox en raad eens...niks is veranderd nog...ik denk dat het nog even tijd nodig heeft, dat hoop ik tenminste wel....
Mariette

Re: terug van heel lang weggeweest

Bericht door Mariette »

nou, afgelopen week belde de uroloog om te vragen hoe het na de botox gegaan was. Mijn reactie: het is dat je het vraagt, want als je nu zou zeggen dat het net alsof was, had ik het ook geloofd.

Zijn reactie...met een neurologische aandoening is die 100 ml vaak te weinig, dus wil je nog eens?


zucht, we gaan dus op voor de 2e keer botox en dan maar hopen dat het deze keer wel werkt zoals zou moeten, anders weet ik het ook niet meer....terug naar de luiers dan maar ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp