Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Epstein Barvirus - MS

MS onderzoek&studies
Sara

Re: Epstein Barvirus - MS

Bericht door Sara »

@Ikke1201 dank voor je reactie! Heel bijzonder inderdaad dit.
Bram_MSinbeeld

Re: Epstein Barvirus - MS

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ikke1201 schreef: 16 apr 2022, 10:16 ...ik las gisteren al iemand die aangaf ms te hebben zonder het virus te hebben doorgemaakt. [...ze vertelde dat haar neuroloog verschillende keren een test heeft gedaan omdat die het ook bijna niet kon geloven...]
Dus niet iedereen met ms heeft een EBV-infectie doorgemaakt. Voor mijn gevoel gaat daar dan al de hele theorie mis.
Wetenschappers zijn na letterlijk miljoenen mensen onderzocht te hebben zo overtuigd, dat ze in zo'n geval eerder zouden twijfelen aan de nauwkeurigheid van de testmethode of zelfs de validiteit van de MS-diagnose dan dat ze zouden twijfelen aan de stelling 'iedereen met MS heeft een EBV-infectie gehad.'
AngelNoa

Re: Epstein Barvirus - MS

Bericht door AngelNoa »

Ikke1201 schreef: 16 apr 2022, 10:16 @Bram_MSinbeeld ik las gisteren al iemand die aangaf ms te hebben zonder het virus te hebben doorgemaakt. Dus niet iedereen met ms heeft een ebs-infectie doorgemaakt. Voor mijn gevoel gaat daar dan al de hele theorie mis.
was dit op fb? Die persoon bleek te bedoelen dat ze geen Pfeiffer had gehad....wat uitmondde in een hele discussie waarbij ik haar alleen wilde helpen en haar naar arts of google verwees, maar ze bleef 'zuigen' en toen ik dat 'flauw' noemde noemde ze mij 'respectloos'. Ik heb het verder niet meer gevolgd want had geen zin in gedoe, dus of er daarna nog uitleg van haar kan is geweest weet ik niet ;-)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Epstein Barvirus - MS

Bericht door Toeter »

Ik werd gisteren gewezen op dit bericht:

https://www.newscientist.nl/nieuws/getr ... -ms-terug/

Klinkt als mogelijk een erg interessante behandeling! Het klinkt niet als een heel gevaarlijke behandeling en toch remyelinisatie te zien.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp