Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

huishoudelijke hulp

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
r_de_ruiter

huishoudelijke hulp

Bericht door r_de_ruiter »

hallo,ik krijg via het wmo hh hulp,nuloopt deze in februari of maart af,nu heb ik het wmo gebelt of dat automatisch verlengt word,antwoord was ja, de wmo consulent neemt contact op.

of moet ik er van uit gaan van niet??
AngelNoa

Re: huishoudelijke hulp

Bericht door AngelNoa »

je indicatie bedoel je? ik kreeg hem eerst voor 1 jaar, daarna voor 2 en nu eindelijk onbeperkt. Dat moet dus wel verlengt worden. Bij mij moest ik er zelf achteraan (ze was er nog niet aan toe gekomen) maar ik meen dat het automatisch gaat.

je hebt al contact gezocht, ik neem aan dat ze je dan inderdaad wel bellen. Het kan wel zo zijn dat ze dat pas kort van te voren doen (ik wilde het in dec regelen zodat het ook bij de thuishulp door gepland kon worden, maar uiteindelijk werd het pas een week geleden...2 weken voor het verlopen van mijn indicatie).

dus hou je einddatum in de gaten of bel gewoon nog een keer...soms moet je instanties achter de vodden aan zitten want wat voor hun heel logisch is, wil jij misschien gewoon al geregeld hebben (daar liep ik dus tegen aan).

succes
heleendr

Re: huishoudelijke hulp

Bericht door heleendr »

Hoi

Ik krijg ook hulp via de wmo
3uur per week

Maar eigenlijk heb ik het dubbele nodig, of 5 uur

Omdat ik behalve ms/vasculaire problemen ook vorig jaar mijn heup gebroken heb met onherstelbare schade en nu een volledige heupprothese heb die niet goed genezen is.

Kan net recht op staan maar lopen of iets tillen is er niet bij want mijn handen zijn in beslag genomen door krukken

Sinds kort een rollator maar daar kom je ook niet ver mee

Alles schoon op handhoogte en moet ook iets hoger en lager!

Extra hulp krijg ik nog niet, zelfs niet toen ik met een gebroken heup op bed lag!

Nu maar weer aan gevraagd. En in behandeling.....kan nog maanden duren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp