Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hulp door smart home

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bixi

hulp door smart home

Bericht door Bixi »

Hoi,

ik ben zelf in een rolstoel en mijn leven is stukke makkelijker door een aantal smart home switches en apparaten.

Heeft iemand hier ook ervaring met een smarthome en aanpassingen die handig zijn?

Groetjes,

Bibi
1207

Re: hulp door smart home

Bericht door 1207 »

Bixi schreef: 29 jan 2022, 19:02 Heeft iemand hier ook ervaring met een smarthome en aanpassingen die handig zijn?
Groetjes,
Bibi
philips verlichting, een paar sonos speakers, knopjes vd verwarming
meer heb ik niet maar toch verdomd makkelijk

moet ik in belgie wel aan de "hoogopgeleide" sociaal assistentes uitleggen dat sonos voor mij een hulpmiddel is en geen luxe.

echt geen evidentie want volgens die meisjes kun je hulpmiddelen enkel bij hulpmiddelenverstrekkers krijgen :)
Klick

Re: hulp door smart home

Bericht door Klick »

een thermostaat die werkt via een app

ja idd philips of gewoon een afstandsbediening die werkt op stopcontact sensoren zodat je bestaande lampen kan bedienen met afstandsbediening.
Bijlagen
A4AA837E-8F98-4E74-9E7D-B78144CB6C7A.jpeg
A4AA837E-8F98-4E74-9E7D-B78144CB6C7A.jpeg (382.29 KiB) 656 keer bekeken
1207

Re: hulp door smart home

Bericht door 1207 »

Klick schreef: 29 jan 2022, 23:03 een thermostaat die werkt via een app
er is alleszins op dat vlak heel veel mogelijk dat niet veel kost en een geweldige hulp kan zijn in je huishouden en je dagelijks leven
Jrs77

Re: hulp door smart home

Bericht door Jrs77 »

Niet helemaal 'smart home', maar ik heb een met een afstandbediening en app te openen slot op mijn voordeur. https://www.google.com/search?client=fi ... nemef+entr

Zo kan ik zelfs vanuit bed (boven) de voordeur openen, bijvoorbeeld voor hulp.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp