Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zitskieën

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Nessa

Zitskieën

Bericht door Nessa »

Volgende week ga ik voor het eerst met een instructeur van de SHOS de indoor skibaan op. Mijn allereerste les op de zitski!

Heeft iemand al ervaring met de SHOS en/of zitskieën? Ik ben zo benieuwd wat ik kan verwachten...
Klick

Re: Zitskieën

Bericht door Klick »

nee ik heb geen ervaring.. maar wauw wat gaaf!!!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Zitskieën

Bericht door Qanuk00 »

@Nessa
Zelf geen ervaring meer, maar heb ze in een ver verleden wel regelmatig op de skipistes gezien. Leuk dat je dit gaat doen!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Zitskieën

Bericht door AngelNoa »

tof succes!
Jrs77

Re: Zitskieën

Bericht door Jrs77 »

Nessa schreef: 03 feb 2022, 13:29 Heeft iemand al ervaring met de SHOS en/of zitskieën? Ik ben zo benieuwd wat ik kan verwachten...
Ja, ik heb daar een erg positieve ervaring mee.
Ik was een zeer fanatiek snowboarder, zat 4 of 5 weken per jaar in de sneeuw.
Voor ik nog een laatste keer met mijn snowboardmaatjes op vakantie ging, heb ik een paar 'lessen' met iemand van SHOS gehad. Zeer fijne dame; ze doen het echt omdat ze het leuk vinden om anderen te helpen. Dat was ook zeer nuttig; daardoor had ik genoeg vertrouwen om nog een keer te gaan.

Omdat snowboarden al snel echt niet meer ging, heb ik ook nog een les in een zitski gehad. Het is wel een totaal nieuwe sport, natuurlijk wel met het plezier van 'in de sneeuw bezig zijn'. Omdat ik best goed kon boarden, en met de zitski weer op '0' moest beginnen, heb ik na de les besloten om nooit meer de bergen in te gaan; het was te pijnlijk voor me om niet meer te kunnen doen wat ik kon :(

Maar ook toen een fijne instructeur van SHOS. Veel plezier!
Nessa

Re: Zitskieën

Bericht door Nessa »

@Jrs77 Wat jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van de sneeuw. Dat vind ik misschien nog wel het moeilijkste van het hebben van MS: steeds afscheid moeten nemen van iets wat je kon en graag deed.

Soms vind je een aanvaardbaar alternatief, soms niet. Ik ben nu op het punt gekomen dat karnaval vieren niet meer zo hoeft. In de kroeg op een kruk zitten lijkt in niks op hoe de rest het viert en ik zelf tot 2 jaar geleden nog kon. Laat maar dan...

Op de lange latten ben ik nooit het beginnersklasje ontstegen. Parallel skiën en de pizzapunt maken, het lukte me gewoon niet fatsoenlijk. Achteraf bezien is dat toen ook al de MS geweest. Het kan op de zitski dus eigenlijk niet slechter gaan. Ik ga het meemaken!
Jrs77

Re: Zitskieën

Bericht door Jrs77 »

Nessa schreef: 05 feb 2022, 17:24 Ik ben nu op het punt gekomen dat karnaval vieren niet meer zo hoeft. In de kroeg op een kruk zitten lijkt in niks op hoe de rest het viert en ik zelf tot 2 jaar geleden nog kon. Laat maar dan...
Carnaval trek ik nog 1 dag, daarna ben ik gesloopt. Met wat hulp:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/294 ... oegentocht
;)
Nessa

Re: Zitskieën

Bericht door Nessa »

Jrs77 schreef: 05 feb 2022, 21:18 Carnaval trek ik nog 1 dag, daarna ben ik gesloopt. Met wat hulp:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/294 ... oegentocht
;)
Zo gaaf dat je er op die manier op uit kunt. En een gat in de markt, zo begrijp ik!

Mijn man en kinderen zijn fervente karnavalsvierders en de kinderen rijden ook al jaren mee in de optocht van Boemeldonck. Ik ga zeker naar de optocht kijken en verder regel ik de boel hier thuis wel.
Nessa

Re: Zitskieën

Bericht door Nessa »

Vanmiddag mijn eerste les gehad bij Snowworld Rucphen. Wat een lieve en betrokken instructeurs!

Hoewel ik me wel een attractie voelde, was het heel gaaf. Natuurlijk heel anders dan op de ski's en hoewel de instructeur vond dat ik het snel oppikte, is wel duidelijk dat je op de zitski fors meer jaren nodig hebt om zelfstandig te skiën dan een gewone skiër.

Voorlopig vind ik dat geen probleem, ik kon al niet best skiën en mijn kinderen moeten ook nog op les. Ik ga dus verder met lessen. En dan hopelijk volgend jaar de bergen in.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Zitskieën

Bericht door Qanuk00 »

@Nessa
Leuk dat je je ervaring even terugkoppelt en dat je het positief hebt ervaren
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp