Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator op de fiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Na vele, vele pogingen om mijn rollator op de fiets te krijgen, is dit toch de meest haalbare optie.... Ik hoop dat de afbeelding zo werkt, want ook hier heb ik tientallen pogingen voor gedaan!

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=6503CE62

Ik heb er nog niet mee gefietst, maar hij ligt op zich stabiel en vast. Ik ben wel ineens 2x zo breed, dus het wordt oppassen met hekjes en paaltjes! :D Die buggydrager is geen optie, het is onmogelijk om de rollator daar op een goede manier aan vast te binden. Als deze nieuwe optie hem niet wordt, dan moet ik mijn pogingen gaan opgeven!
Klick

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl 💪💪 slim gedaan! ik ben nieuwsgierig hoe het bevalt met fietsen 🍀
AngelNoa

Re: Rollator op de fiets

Bericht door AngelNoa »

ziet er in elk geval solide uit, succes met uitproberen!
MS_Maria1111

Re: Rollator op de fiets

Bericht door MS_Maria1111 »

Qanuk00 schreef: 12 jun 2023, 19:19 Voor mijn Easy Rider heb ik ook een rollatorhouder - het is zo fijn om met de fiets en de rollator erop uit te kunnen! Voordeel, naast de kosten van het OV, vind ik ook dat je kunt gaan en staan wanneer jijzelf wilt.
Hoi Qanuk00, ik heb ook een Easy Rider, en zou ook graag mijn rollator mee willen nemen op de fiets. Welke rollatorhouder gebruik jij op de Easy Rider? Ik hoor graag van je!
Marina

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Marina »

@MS_Maria1111 en @Qanuk00

Ik ben daar ook benieuwd naar!
Heb wel gelezen op de website van Van Raam over een "rollatorhouder voorbereiding". Dat is een "adapter waar de rollatorhouder op gemonteerd kan worden". Zie: https://www.vanraam.com/nl-nl/opties/ro ... rbereiding
Geen idee of dit ook door de WMO vergoed zou worden.. Alleen al zo'n voorbereiding is namelijk behoorlijk prijzig. En ik begrijp dat er dan nog een rollatorhouder op moet worden gemonteerd..
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Qanuk00 »

@Marina @MS_Maria1111

In mijn geval heeft de WMO alles wat de fiets en toebehoren betreft vergoed (op houten krat na dan ...) en Medipoint heeft alles besteld en gemonteerd. In totaal (van aanvraag tot aan bezorging fiets) kostte dit 2 maanden. De link die Marina heeft komt idd overeen met wat bij mij achterop gemonteerd is. Bijgevoegd een foto van mijn rollatorhouder.

Na een paar keer rijden is het wel belangrijk dat je de bouten en moeren checkt en evt extra aandraait. Het is wel een enorm gevaarte op de weg :D , maar goed, het is enorm helpend voor mij om in beweging te blijven en lekker buiten te kunnen zijn.
Bijlagen
Rollatorhouder.jpg
Rollatorhouder.jpg (56.08 KiB) 591 keer bekeken
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Marina »

Dank voor je reactie @Qanuk00!

Wat goed dat bij jou alles vergoed is, dus ook inclusief toebehoren!
Zelf heb ik qua toebehoren/extra's een spiegel en voetenbakjes, die eigenlijk destijds ook vergoed zijn. Dus hopelijk wordt een rollatorhouder dan toch ook vergoed. Mijn fietskrat (van kunststof i.v.m. het gewicht) heb ik ook zelf aangeschaft.

Goed dat je waarschuwt om de bouten/moeren te controleren en eventueel aan te draaien!
Heb zelf nl. ook ervaren dat die na een aantal keren fietsen weleens losser kunnen gaan zitten, zoals bij mij die van het stoeltje..

Dat het een gevaarte is maakt mij niet uit (tenzij je dan een gevaar op de weg zou zijn en de smallere paden niet meer kunt befietsen): dan houden andere weggebruikers misschien ook wat meer een veilige afstand ;).
Wordt de breedte van je fiets eigenlijk groter door de rollator?
Laatst gewijzigd door Marina op 25 sep 2023, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Qanuk00 »

Wordt de breedte van je fiets eigenlijk groter door de rollator?
Nee, breedte blijft gelijk in mijn geval.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp