Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator op de fiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

Gisteren sprak ik iemand die heeft een drager voor de rollator achterop haar scootmobiel. Zou dat iets kunnen zijn? Voor op de fiets dus.
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Nou, zojuist dan toch maar mijn eerste rollator besteld, een lichtgewicht dubbel opvouwbare. Als ik weer enigszins op krachten ben na alle Covid-ellende, zal ik eens kijken hoe ik hem op de fiets kan vervoeren! :D Voor nu zal het eerst fijn zijn om een steuntje bij het lopen te hebben na alle verzwakking en verlies van spierkracht. Als ik de fietsconstructie voor elkaar heb, laat ik het weten!
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Nou, gewoon in mijn fietstas dus! :klap: :klap:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door leeuwtje-nl op 01 aug 2022, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

@leeuwtje-nl Zie, de oplossing zit in een klein hoekje :haha: :klap:
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Foto is gelukt, @Jetteke !
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

leeuwtje-nl schreef: 01 aug 2022, 16:04 Foto is gelukt, @Jetteke !
Mooi opgelost toch zo? Zit hij je niet in de weg tijdens het op/afstappen en fietsen?
SannieBannie

Re: Rollator op de fiets

Bericht door SannieBannie »

Misschien kan hij ook in een buggyhouder voor op de fiets. Volgens mij is de gemiddelde buggy ongeveer net zo zwaar als een lichtgewicht rollator.

Afbeelding
AngelNoa

Re: Rollator op de fiets

Bericht door AngelNoa »

top! Veel plezier en succes er mee :thumbup:
Wilma1961

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Wilma1961 »

Hoi! Ik heb hetzelfde probleem. Buitenshuis heb ik een rollator nodig, zonder val ik om, maar fietsen gaat nog wel prima. Tot ik afstap, dan ben ik flink hulpeloos. En m’n rollator op de fiets meenemen lukt niet. Wat al zou helpen, is als ik een klein stukje kan lopen naar bijv. de ingang van een supermarkt (en dan binnen verder met een winkelwagentje als loophulp) of naar een terrasstoel. Binnenkort ga ik met een ergotherapeut oefenen om kleine stukjes te lopen met 1 of 2 stokken, die kunnen makkelijk mee op de fiets. Lukt dat niet dan proberen we krukken. En lukt dat niet, dan uh… Ik ben van plan dan te gaan onderzoeken of ik voldoende loopsteun heb aan een opvouwbare step voor volwassenen en of ik die op de fiets kan meenemen. Wordt spannend dus. Misschien zit hier iets voor jou bij? En als iemand andere oplossingen heeft, graag!
noira

Re: Rollator op de fiets

Bericht door noira »

Mijn lichtgewicht rollator gaat mee op de fiets bij mijn ( op dat moment ) fietsmaatje. Hij wordt met 2 riempjes over de fietstas heen aan de bagagedrager vast gemaakt.

Zelf heb ik een step met zitje, daar kan hij niet aan vastgemaakt worden.

Als ik met fietsmaatje weg gaat is het ideaal dat de rollator mee kan.

Kan in winkels, musea naar terrasjes.

Wel jammer dat ik de rollator niet zelf mee kan nemen op de step

Fietsmaatje zegt dat hij redelijk goed kan fietsen met de rollator op de fiets. Maar........+/- 7 km is wel het maximum.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp