Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rollator op de fiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
leeuwtje-nl

Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Ja, haha, het klinkt best een beetje grappig! Maar ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik overweeg steeds vaker om een rollator aan te schaffen en heb er al jaren 1 op het oog: de Multimotion lichtgewicht rollator, dubbel inklapbaar. Ik lees overal dat die zou fijn mee kan in de auto, maar laat ik díé nou net niet hebben!

Ik zou de dubbel opgevouwen rollator dan achterop mijn fiets willen hangen. Deze gekozen rollator weegt 7 kg, en ik hoop dat hij dan eventueel met bijvoorbeeld 2 haakjes aan mijn bagagedrager gehangen kan worden. Misschien is er iemand die hier al ervaring mee heeft? Ik hoor het graag! :D
Jetteke

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jetteke »

Misschien zo'n ding waar ook wel wandelwagens voor kinderen aan hangen? Wellicht biedt een fietsenmaker soelaas?
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Natuurlijk valt er iets te fabriceren, maar het is fijn als iemand ook al ervaring heeft met zoiets. Is het praktisch, loop je tegen dingen aan, is 7 kg aan 1 kant nog wel fijn fietsen, etc.
Sara

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Sara »

Aan deze reactie ga je helaas ook niet veel hebben, @leeuwtje-nl.

Omdat ik ooit heel lang geleden wel es iemand heb zien fietsen met een rollator aan haar bagagedrager bevestigd heb ik nu google een slinger gegeven, maar zelfs op het wereldwijde web vind ik nauwelijks iets. Wel voor een een van Raam driewielfiets, maar dat zoek je vast niet.

Het enige dat e.ven.tu.eel iets zou kunnen zijn: https://products.rolko.eu/revalidatie/s ... toren.html

Maar ervaringen heb ik ook niet gevonden, helaas.
Klick

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Klick »

ik heb gezocht en niks gevonden, ja dezelfde (en een iets andere bij hetzelfde bedrijf).. niks nieuws dus.
raar eigenlijk, het is helemaal niet zo een gekke vraag.
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank in elk geval voor de reacties en het zoeken! Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat veel mensen een rollator ook nog op de fiets meenemen.... Ik lees vooral ervaringen over auto, bus en trein. Maar ik ben creatief (en gek! :ja: ) genoeg om het te gaan proberen. Voorlopig heb ik de rollator nog niet, maar ik wil wel vast opties uitzoeken voor als het er een keer van gaat komen. Het is natuurlijk wel fijn om dan meteen een goede rollator te hebben om op de fiets mee te kunnen nemen! :ogen:

Maandag maar eens in gesprek met de fysio.
Anna1975

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Anna1975 »

De constructie die Sara linkt, ken ik wel van scootmobielen. Als dat dezelfde zijn, vind ik ze persoonlijk vrij lomp voor aan een fiets en ze voegen extra gewicht toe en dat lijkt me bovenop het gewicht van de rollator niet handig.

Als ik kijk naar de rollator die je op het oog hebt, zou ik ook eerder aan een drager voor een buggy denken.

Over het fietsen met extra gewicht aan de zijkant zou ik idd eens met de fysio overleggen en misschien ook eens met een ergo om mee te denken over een praktische en veilige oplossing. Vroegâh, in de tijd van de ouderwetse boekentas, hadden sommige jongelui ook wel een soort 'veiligheidsspel' aan de zijkant van hun fiets gemonteerd om hun tas aan te hangen. Maar ja, toen was onze balans wellicht ook nog wat beter. Zo'n boekentas was wel best zwaar.

Eigenlijk zou het mooi zijn als je 'm, zonder de 'voor-achterbalans' van je fiets in het gedrang te laten komen, aan de achterkant van de bagagedrager zou kunnen hangen. Dan blijft je zijwaardse balans ook onverstoord. Maar dan zou een goede fietsenmaker ook eens mee moeten kijken of er iets op maat te maken valt, zonder dat de kosten de pan uit rijzen.
noira

Re: Rollator op de fiets

Bericht door noira »

Hoi leeuwtje, heb je inmiddels een oplossing gevonden voor een rollator op de fiets?

Ben daar ook naar op zoek.

Overigens zelf fiets ik niet meer.
Heb een elektrische step met zitje.

Maar wil hem op de een of andere manier aan de fiets hangen van mijn fietsmaat.
Jrs77

Re: Rollator op de fiets

Bericht door Jrs77 »

Jetteke schreef: 09 feb 2022, 16:40 Misschien zo'n ding waar ook wel wandelwagens voor kinderen aan hangen? Wellicht biedt een fietsenmaker soelaas?
Zoiets zal Jetteke bedoelen:
https://www.prenatal.nl/onderweg/buggy- ... 68947.html
Misschien eens kijken of je het bij een winkel van Prenatal kan uitproberen?
leeuwtje-nl

Re: Rollator op de fiets

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb voorlopig nog geen rollator. :haha: Overwoog van de week bijna om hem toch te gaan kopen, maar de vraag blijft of ik hem al nodig heb. Dus op dit moment heb ik er nog geen, en ben ik dus ook (nog) niet bezig met fietssystemen. Die drager voor buggy ziet er wel oké uit, maar steekt wel erg uit aan de achterkant.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp