Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Chronische fysio

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Eva

Re: Chronische fysio

Bericht door Eva »

Als je fysio de goede behandelcode maar invoert moet het goed gaan. Ik ben een paar keer gewisseld van fysio en van verzekeraar en alle soorten behandelingen worden gewoon vergoed onder de chronische indicatie.
Ik heb zelfs al jaren geen aanvullende verzekering meer.

Succes, Eva
leeuwtje-nl

Re: Chronische fysio

Bericht door leeuwtje-nl »

Nou, mijn fysio heeft iemand op het verhaal afgestuurd en heeft alles uit laten zoeken. Het blijkt dat een reva-traject de indicatie voor chronische fysio onderbreekt. In 2021 is mijn fysio bij reva dus gefactureerd als reva-behandeling (basisverzekering), en daarmee is de chronische fysio onderbroken en worden de 1e 20 behandelingen weer in rekening gebracht via de aanvullende verzekering.

Vraag me niet hoe het zit, maar dit is de conclusie!
Klick

Re: Chronische fysio

Bericht door Klick »

ok, wat ik hieruit begrijp is dat als chronisch is afgegeven en wordt onderbroken je weer van vooraf kan beginnen. alsof ms over gaat? dat vind ik wel vreemd, maar zal wel een beleids geneuzel zijn.

weet iemand hoe lang de onderbreking mag duren voor de chronische indicatie vervalt?

ik ben zelf niet van plan fysio te doen terwijl het eigenlijk niet echt nodig is. dat zie ik met corona nog steeds niet zitten.
gebke

Re: Chronische fysio

Bericht door gebke »

Ik heb nu tijdens corona geen fysiotherapie gehad . Nu ben ik k weer begonnen maar vgz betaald gewoon de fysiotherapie gelukkig.

Wel heb ik erg veel suizen in de oren erg lastig .
Jrs77

Re: Chronische fysio

Bericht door Jrs77 »

leeuwtje-nl schreef: 12 apr 2022, 15:56 Nou, mijn fysio heeft iemand op het verhaal afgestuurd en heeft alles uit laten zoeken. Het blijkt dat een reva-traject de indicatie voor chronische fysio onderbreekt. In 2021 is mijn fysio bij reva dus gefactureerd als reva-behandeling (basisverzekering), en daarmee is de chronische fysio onderbroken en worden de 1e 20 behandelingen weer in rekening gebracht via de aanvullende verzekering.

Vraag me niet hoe het zit, maar dit is de conclusie!
Vreemd; dat is bij mij niet gebeurd
Sara

Re: Chronische fysio

Bericht door Sara »

Ik vind 't ook héél raar verhaal, van die fysio van @leeuwtje-nl.

Chronische fysio voor een ongeneselijke ziekte, en dan onderbroken worden en opnieuw moeten beginnen met betalen? Dat is toch van de ratten besnuffeld?
Klick

Re: Chronische fysio

Bericht door Klick »

inmiddels heb ik ook fysio traject gehad…
en hij heeft uitgezocht ivm de betaling..
hij zei “je hebt een chronische indicatie MS bij je zorgverzekeraar dus het wordt vergoed. hooguit dat je ieder jaar je eigen risico betaald. dan maakt het verder niet uit hoeveel tijd er tussen zit”

ik ben door mijn remmer al heel snel door mijn eigen risico heen, dus voor mij is dat dus geen issue. alles wordt vergoed uit de basisverzekering.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp