Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gevoelige plek op mijn hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jeetje70

Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Jeetje70 »

Misschien rare vraag maar ben benieuwd of mensen dit herkennen.

Ik heb al heel lang (zeker paar jaar) altijd op dezelfde plek op mijn hoofd, een gevoel alsof ik mijn hoofd gestoten heb, of dat er een blauwe plek zit die beurs/gevoelig is.
Dit voel ik altijd bij het haar wassen.
Het gekke is dat ik 100% zeker weet dat ik mijn hoofd niet heb gestoten of dat er iets anders is gebeurd.

Kan het zo zijn dat schade in je hoofd ook een gevoelige plek op je hoofd kan zijn of praat ik nu onzin?🙄
Steenbokje76

Re: Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Steenbokje76 »

@Jeetje70

Ik heb helaas ook al een paar jaar een gevoelige plek op mijn hoofd. Ongeveer rondje ter grote van zo'n 5 cm.
Ik heb hier nooit navraag naar gedaan, maar ik vermoed zelf dat dit bij mij samenhangt met een laesie in hersenstam/pons.
Heb je daar toevallig ook een laesie ?
Die plek is ws een vorm van zenuwpijn. Maar weet het ook niet zeker.
Als je er meer over hoort/ te weten komt dan hoor ik dat ook graag... :)

Heb me ooit ook afgevraagd of ik via die plek mss directe hersenschade voel ... dus vind je gedachte zeker niet gek.
Klick

Re: Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Klick »

@Jeetje70
mij is een keer uitgelegd door een ms neuroloog dat een leasie niet te voelen zou zijn op de plek vd leasie.
ik voelde de leasie in mijn nek toen zitten dacht ik. dat was onmogelijk volgens hem.

wat wel kan is dat door een laesie je een gevoelsstoornis hebt die dit soort klachten geeft. ik ben ook wel eens gevoelloos geweest op een deel van mijn rug bijvoorbeeld
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Toeter »

Ik herken je klacht enigszins van maar bij mij was het geen MS. Ik had een kruintje op mijn hoofd, waar op een of andere manier de doorbloeding van de huid slechter was. Bij regelmatig masseren werd dat beter.
Bram_MSinbeeld

Re: Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Jeetje70 schreef: 22 feb 2022, 18:24 Ik heb al heel lang (zeker paar jaar) altijd op dezelfde plek op mijn hoofd, een gevoel alsof ik mijn hoofd gestoten heb, of dat er een blauwe plek zit die beurs/gevoelig is.
Dit voel ik altijd bij het haar wassen.
...
Kan het zo zijn dat schade in je hoofd ook een gevoelige plek op je hoofd kan zijn?

@Jeetje70 als de vraag is: "Kan schade in je hersenen leiden tot pijn aan de buitenkant van je hoofd?" dan is het antwoord ja. Maar, het gaat hier dan voornamelijk om aangezichtspijn (trigeminusneuralgie). Dat is pijn aan je gezicht en dat kan heel vervelend zijn. Het is echter voor zover ik weet niet zo dat hersenschade kan leiden tot een zeer gelokaliseerd gevoelig plekje op je hoofd.

Omdat de symptomen van MS zo uiteenlopen is het heel logisch dat allerlei klachten daaronder geschaard worden terwijl de oorzaak wellicht ergens anders ligt. Dat kan onschuldig zijn (zoals hier), maar als hierdoor ernstige ziektes worden genegeerd kan dit heel gevaarlijk zijn.
Jeetje70

Re: Gevoelige plek op mijn hoofd

Bericht door Jeetje70 »

@Steenbokje76: Ik weet niet of op deze plek een laesie zit, dus als ik weer een afspraak heb met mijn neuroloog, zal ik dit zeker vragen en als ik in ziekenhuis afspraak heb dan zal ik vragen of hij mij de MRI scan kan laten zien. Als ik meer weet, laat ik het weten.

@Klick: Zou inderdaad ook een gevoelsstoornis kunnen zijn. Ik heb naar mijn idee dat mijn rug gevoelloos was. Dit merkte ik bij het douchen. Ook een goede vraag om te stellen aan mijn neuroloog.

@Toeter: Het kan ook inderdaad ook niets met MS te maken hebben. Dat is dan ook fijn om te weten.

@Bram_MSinbeeld: Aangezichtspijn zou zeker ook kunnen. Het is wel altijd op dezelfde plek op mijn hoofd. Het zal misschien ook hele onschuldig zijn, maar dat is dan wel fijn om te weten. Ik zeg maar zo: luister naar je gevoel en als je twijfelt, vraag het gewoon na.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp