Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Werken als uitzendkracht en MS

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jessicah

Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Jessicah »

Zijn er hier meer mensen die werken als uitzendkracht of tijdelijk werken hebben?

Ik vindt het een hele lastige situatie. Het voelt alsof alle rechten die je zou hebben als chronisch zieke gewoon tegen je werken omdat ze dan domweg het contract niet verlengen.

Zelf zat ik net dicht tegen de verlenging van mijn contract aan toen ik plotseling door mijn eerste schub in het ziekenhuis belande.
Ik ben gelijk nadat ik thuis was weer aan het werk gegaan, omdat ik niet durfde te vertellen waarom ik ziek was geweest. Ik functioneer op zich wel in mijn werk, dus ik hoef het ook niet te vertellen, maar het was vooral de eerste week wel zwaar.

Morgen heb ik het gesprek over de verlenging van mijn contract. Ik ben behoorlijk zenuwachtig, wat ze me gaan aanbieden. Duimen jullie voor me?
Jetteke

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Jetteke »

Ik duim voor je.

Vorig jaar had ik hetzelfde, een maand of vijf voor de verlenging van m'n contract m'n eerste schub en terwijl ik weer uren aan het opbouwen was een slechtnieuwsgesprek. Ik had het geluk dat ik werd aangenomen voor ander werk en dat ik bij die eerste werkgever ziek uit dienst ging. Dat andere werk werd 'm ook niet.

Nu heb ik het geluk dat ik nog een baan op oproepbasis heb. Ik maak nu even gebruik van mijn recht op ww (na die ziektewet en weer beter gemeld voor die eerste baan, waar ik het ook mee eens was) nu eerst te verhuizen (zit er middenin) en dan opnieuw in een ritme te komen.
Lore

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Lore »

Ik kan je helaas niet helpen, maar ga wél heel hard duimen voor je!
Jessicah

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Jessicah »

Hartelijk bedankt voor het duimen. Het heeft vast geholpen, er is mij toegezegd dat ze me een contract geven voor nog drie maanden. Hoera!

Dat geet me tenminste tijd om me nu te orienteren op medicatie, waarbij ik me nu aan het inlezen ben en te werken aan een zo goed mogelijk herstel van mijn eerste shub.
Lore

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Lore »

Wat een fijn nieuws! :goed:
Jetteke

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Jetteke »

Heel fijn voor je!
Marina

Re: Werken als uitzendkracht en MS

Bericht door Marina »

Te laat om te duimen voor je ;) , maar gefeliciteerd :goed: !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp