Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

brommobiel

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

brommobiel

Bericht door AngelNoa »

Hai
Is hier iemand die in een brommobiel rijdt?
Ik ben heel benieuwd naar de voor- en nadelen.

Ik rij nu nog gewoon automaat, maar alleen in mijn eigen woonplaats. Voor fysio ga ik 1x per week een dorp verderop; 10 min prov weg. Dus ik vroeg me ineens af of een brommobiel niet véél goedkoer zou zijn.

Geen wegenbelasting, rollator kan mee, ik kan gewoon nog naar mijn fijne fysio...
Nadeel; aanschaf schijnt duur te zijn.

Ik heb geen flauw idee hoe het onderhoudt is of waar ik nog meer rekening mee zou moeten houden. Hopelijk weet iemand meer?!
Catoooo

Re: brommobiel

Bericht door Catoooo »

Hoi hoi,

Ik heb jaren in een bellier gereden.

Als je niet ver van huis hoeft is t echt ideaal!
Alleen had ik wel 1 nadeel.. ik heb nogal lange benen, dus de knik bij mijn enkel voor t gaspedaal was voor mij heel intensief.. dit had ik opgelost met een stoeptegel onder de vloermat hahaha

En je mag niet op bepaalde wegen rijden, dat ben jij missch wel gewend.

Ook vond ik de bellier ook vermoeiender rijden als een gewone auto.
Maar dat was ook al een ouder model hoor de nieuwere rijden vast veel relaxter.

Dit weet ik omdat ik nadien nu zo n 5 jaar geleden mijn gewone rijbewijs toch maar heb gehaald.
AngelNoa

Re: brommobiel

Bericht door AngelNoa »

@Catoooo dank je wel, die kende ik nog niet.
Ik ben 1.58 dus de lengte zal geen probleem zijn ;-)

het gaat mij meer om de kosten; ik dacht dat ik goedkoper uit zou zijn dan met een gewone auto, maar ben er inmiddels achter dat zowel de aanschaf als de verzekering waarschijnlijk hoger uit pakken dan wat ik nu betaal :-(

hoe is jouw ervaring daarmee?
en wat vond je er vermoeiender aan, kun je dat uitleggen? Meer herrie dus meer prikkels?
Catoooo

Re: brommobiel

Bericht door Catoooo »

Hoi @AngelNoa

Ohja sorrie dat wilde je weten..

qua verzekering .. ik zou t echt niet meer weten, en kan inm missch ook verandert zijn ?!

Klopt volgens mij wel dat die nieuwe indd niet af doet aan een auto qua aanschafprijs.

En indd kreeg ik wel meer overprikkeling , mede door t diesel blokje die er in lag denk ik hoor..

Maar wat ik zeg met de nieuwere is dat missch anders.
AngelNoa

Re: brommobiel

Bericht door AngelNoa »

ok dank je wel
Klick

Re: brommobiel

Bericht door Klick »

indicatie ff opgezocht (geen ervaring)

MICROCAR M.GO3 HIGHLAND DCI
uit 2015
16000km
diesel
kost 15500 euro

WA verzekeren kost 50 euro per mnd

geen wegenbelasting
https://brommobiel.nl/wegenbelasting-brommobiel

de aanschaf is kostbaar, de verzekering vergelijkbaar met kleine auto de winst zit hem in de wegenbelasting.

onderhoud, als er niks bijzonders is 150,- per jaar (of 5000km)

je levert wel een heel stuk veiligheid in.
AngelNoa

Re: brommobiel

Bericht door AngelNoa »

verzekering is daarmee al bijna eens zo duur als met mijn gewone auto :-(
En wat bedoel je met veiligheid?

al met al kom ik er achter dat het dus voor mij waarschijnlijk niks uitmaakt. Zo lang mijn Arosa het nog doet met zijn 20 jaar, daar mee doorrijden denk ik...
Klick

Re: brommobiel

Bericht door Klick »

ja idd, de aanschaf ook al..

alleen de wegenbelasting maakt verschil.

veiligheid: je leest nog al eens dat als een brommobiel bij een ongeluk betrokken is, de brommobiel altijd ‘verliest’ van een auto.
een auto heeft wat dat betreft altijd kreukelzone enz enz

dus als je nog een auto hebt lijkt me dat niet alleen de goedkoopste maar ook de veiligste optie.
AngelNoa

Re: brommobiel

Bericht door AngelNoa »

dan maar hopen inderdaad dat mijn Arosa nog 10 jaar meegaat...;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp