Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Glatirameer acetaat tandontsteking

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Michelle

Glatirameer acetaat tandontsteking

Bericht door Michelle »

Hoi!

Mijn naam is Michelle en ik ben 28 jaar oud. In december ben ik gestart met glatirameeracetaat van Mylan. Nu heb ik sinds gister ineens een onverklaarbare tandwortel ontsteking. De tandarts heeft me een antibiotica kuur mee gegeven, maar als die niet voldoende helpt zal er helaas een wortelkanaal behandeling moeten plaatsvinden :shock: . De verpleegkundige die mij de prikinstructie heeft gegeven gaf aan dat ze dit vaker als bijwerking van glatirameer acetaat had gehoord.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Of hebben jullie misschien tips om dit te voorkomen? Ik ben absoluut geen fan van de tandarts en zo'n ontsteking is ook best wel pijnlijk.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Michelle
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Glatirameer acetaat tandontsteking

Bericht door Toeter »

Hallo Michelle,

Wat ontzettend rot dat je een tandwortelontsteking hebt! Dat is erg pijnlijk en kun je heel ziek van zijn.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je een tandwortel ontsteking kunt krijgen van glatirameer.

Ik heb het 2 jaar gebruikt en in die tijd inderdaad een keer een wortelkanaal behandeling gehad, maar die was niet 'onverklaarbaar'. Ik had een diep gaatje.

Ik heb de bijsluiter er nog eens op na gelezen en ik zie hem er ook niet bij staan. In die bijsluiters staan vaak de gekste dingen.

Alles wat mensen krijgen tijdens de testperiode wordt genoteerd. Ook als het niets met de MS of het medicijn te maken heeft.

Als ik het zo moet inschatten, heb je erg pech gehad en is er mijn inziens weinig wat je kunt doen om dit te voorkomen.

Hopelijk is dat ook niet nodig en was het eenmalig.

Sterkte! Ik hoop dat er nog iemand je bericht leest, die meer kan vertellen.

Groeten,
Toeter
Jetteke

Re: Glatirameer acetaat tandontsteking

Bericht door Jetteke »

Ik kan helaas niet meer vertellen dan Toeter. Ik herinner me ook niet dat de verpleegkundige me destijds voor deze bijwerking heeft gewaarschuwd oid. Maar dan nog, ieder mens reageert weer anders. Het blijft evengoed enorm vervelend, een ontsteking in je kaak. Hopelijk is de pijn snel weer weg.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp