Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

tekort bed

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Emile D

tekort bed

Bericht door Emile D »

Ik lig al 2,5 jaar in een verpleeghuis. Ik wordt hier goed behandeld en heb het naar mijn zin wat je kan verwachtten buiten het thuis wonen mogelijk is.

Ik heb wel een groot probleem en dat is dat mijn bed te kort is en ik met mijn voeten tegen de bedplank aan de achterkant zit.

gevolg extra kramp buiten de kramp van de Ms.

Wat kan ik hier aan doen om het verpleeghuis over te halen om een groter bed te kopen of huren?

Ik heb van alles geprobeerd denk ik wat mogelijk is maar wordt nu wel wat wanhopig.
Marina

Re: tekort bed

Bericht door Marina »

Wat naar dat je buiten de krampen door MS nog eens extra last van krampen hebt door dat te korte bed en dat je er niet uit komt met het verpleeghuis zelf.
Wat je nog zou kunnen doen is je klacht met de klachtenfunctionaris van de zorginstelling te bespreken. Zorginstellingen moeten sinds 2017 zo'n functionaris hebben. Deze kan je ook adviseren over andere instanties waar je terecht kunt met je klacht.
Je kunt ook het Landelijk Meldpunt Zorg inschakelen, zie hier: https://www.igj.nl/onderwerpen/klacht-o ... pverlening. Zij kunnen je op weg helpen met informatie en advies.

Sterkte!
Klick

Re: tekort bed

Bericht door Klick »

wat naar @Emile D !

dit is die regeling uit 2017
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... instelling

weet het verpleeghuis al dat je hier problemen mee hebt? ik heb geen ervaring met verpleeghuizen maar weet wel dat de meeste ziekenhuizen verleng sets hebben om hun bedden te verlengen. misschien kan dit bij jouw bed ook.
Emile D

Re: tekort bed

Bericht door Emile D »

Het conflict is met het verpleeghuis, ze hebben voor het derde opvolgende jaren dit niet begroot is het verweer. volgend jaar mag ik het opnieuw aanvragen, ik denk dat ik niet verantwoordelijk ben voor een slechte begroting.
ronnie1969

Re: tekort bed

Bericht door ronnie1969 »

Overleg met een ergotherapeut. Zullen ze toch wel hebben. Anders extern nemen.
Klick

Re: tekort bed

Bericht door Klick »

Emile D schreef: 26 mar 2022, 22:49 Het conflict is met het verpleeghuis, ze hebben voor het derde opvolgende jaren dit niet begroot is het verweer. volgend jaar mag ik het opnieuw aanvragen, ik denk dat ik niet verantwoordelijk ben voor een slechte begroting.
nee idd dat denk ik ook niet, niet begroot lijkt mij echt geen reden om geen goed bed te geven aan iemand die het nodig heeft.
Marina

Re: tekort bed

Bericht door Marina »

Als je er met het advies van Ronnie en Klick niet uit komt en ze geen ander bed of bedverlenger willen of kunnen regelen, dan zou ik een schriftelijke klacht indienen bij de directeur van het verpleeghuis. Of contact opnemen met de klachtenfunctionaris die je kan begeleiden met advies bij het oplossen van de klacht. Op de website van het verpleeghuis of in folders van het verpleeghuis kun je contactgegevens vinden van de klachtenfunctionaris.
Ik kan hier echt boos over worden.. ze kunnen je toch niet zo laten liggen met krampen omdat ze de begroting niet op orde hebben (of om wat voor reden ook) !?!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: tekort bed

Bericht door Toeter »

Heb je Facebook? Gooi het in de openbaarheid dat je al 2 jaar in een te klein bed ligt en daardoor kramp en pijn hebt.

Of bel de regionale krant. Die zijn dol op verhalen over slecht functionerende zorginstellingen.

Na 2,5 jaar mag je de druk echt een beetje opvoeren. Ze zijn bepaald niet zorgzaam naar jou geweest.
Emile D

Re: tekort bed

Bericht door Emile D »

Bedankt voor de reacties, het dreigen met klachtencommissie had direct effect.

Vrijdag 1 april (geen grap) wordt het lange bed geleverd. :klap:
Klick

Re: tekort bed

Bericht door Klick »

wauw!!
wat een goed nieuws en zo snel al, het kan dus wel..
heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp