Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Alles omtrent werk en uitkeringen
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

3 mei was ik dus afgekeurd en vandaag eindelijk transitievergoeding gehad.
Volgens mij mis ik nog wat dingen. dus dit moeten we nog uitzoeken.
4 maanden verder en nu komt alles pas los, nog steeds geen ontslag brief gehad maar die zal binnenkort wel op de mat liggen.

Helaas nog geen bericht gehad van mijn leidinggevende of personeelzaken en daar reken ik ook niet meer op. Zoals ik al zei dan ben je echt een nummer
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@ronnie1969 raar gevoel he? zoveel jaar voor ingezet en dan zo behandeld worden.. ik probeerde het van de andere kant te bekijken om het dragelijk te maken voor mezelf (ik hoorde ook niks..)
ze vinden het moeilijk om contact op te nemen, omdat ze geen ‘beterschap’ kunnen zeggen.. ze weten niet hoe ze ermee om moeten gaan, het is eigenlijk gewoon een tekortkoming van hun.
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

Voor iedereen die afgekeurd wordt neem juridische advies, advocaat of vakbonds advocaat, maar doe niet alles zelf. Zoals ik al in augustus vertelde had ik transitievergoeding gehad maar had het idee dat ik geld mis, ik vermoede dat ik vakantiedagen te kort kwam. Dit door genomen en ik dacht met de regels dat ik 20 dagen te kort kwam, mijn advocaat wist bijna zeker dat het er 40 moesten zijn omdat dagen tijdens je ziektewet niet mogen vervallen, hij heeft hierover gesproken met personeelzaken en uiteindelijk heb ik nog 40 dagen extra uitbetaald gekregen, ik weet bijna zeker dat je dat zelf niet lukt maar iemand met verstand van zaken lukt dit wel.

Mis alleen mijn ontslag brief nog, oh ja en een bedankje 💐👍🥳 voor al de jaren dat ik er gewerkt heb en altijd klaar heb gestaan. Maarja ik kreeg een🖕
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

en voor iedereen roep ik daar nog ff achteraan:
juridisch advies kan via je rechtsbijstand!
en stichting MEE kan met je mee (kijken en gaan)

@ronnie1969 een bedankje of afscheid heb ik ook nooit gehad.. de ontslagbrief en transitievergoeding ja die idd wel.. maar dat was ook gelijk het laatste
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Net terug van het UWV voor de Wia.....nu door naar de arbodeskundige voor beoordeling of ik toch nog kan werken...
Ik vind dit zo moeilijk.....

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra het is moeilijk!! en heel confronterend.. niemand in je omgeving zal je gevoel echt snappen, want ja dat zie je al zo lang aankomen… pfffff ja dat was de reactie bij mij toen het me emotioneel greep.

een arbeidsdeskundige heb ik nooit gezien (2x gekeurd) wel 1x gesproken.
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

@Klick,

Dank je wel voor je reactie! Helaas weet jij hoe het voelt....
Ik ben heel benieuwd wat de arbeidsdeskundige zegt...

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra voor iedereen is de situatie anders, misschien is er bij jou wel iets mogelijk. Alles is afhankelijk van je keuring, je restverdiencapaciteit en wat je verdient met je huidige baan.
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra

Helaas heeft de keuring, wat Klick volgens mij ook aangaf lang niet alleen te maken met je klachten. Hoe fors die ook zijn. Het is een ordinaire rekensom en je laatst verdiende salaris heeft veel invloed op de uitkomst. Ik weet ook niet wat je klachten zijn en of je cognitieve klachten hebt en of die wellicht impact hebben op je werk. Etc etc.

Uwv is helaas een verzekeringsmaatschappij, een log systeem met onoverzichtelijk veel regels.

Ik hoop dat het voor jou uitpakt hoe jij dat wil. Succes met afwachten.🙏
Jrs77

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Jrs77 »

Marra schreef: 15 nov 2022, 10:36 Net terug van het UWV voor de Wia.....nu door naar de arbodeskundige voor beoordeling of ik toch nog kan werken...
Ik vind dit zo moeilijk.....
Het is zeker moeilijk, maar het is ook 'de bekende 'zure appel'; uiteindelijk kan het afgekeurd zijn een enorme last van je schouders halen.
Ik had een wat ongemakkelijke keuringsarts: Ik kwam als zelfstandige met een vrijwillige WIA-verzekering na 2 jaar ziekte voor het eerst bij het UWV.
Omdat ik in die twee jaar ziekte geen ZW-uitkering kreeg, en dus voor mijn inkomen volledig afhankelijk was van de paar uur die ik nog kon werken (en de 'spaarpot'), werkte ik zoveel als mogelijk was; ik vertelde hem dat ik nog tot 12 uur kwam. Hij schreef in een rapport, op basis van een gesprek van een half uurtje, dat ik nog wel 30 uur kon werken :stil: (Tijdens het gesprek kreeg ik de opmerking: "PPMS? Dat hoor ik de laatste tijd erg veel; is dat een nieuwe hype ofzo? ")

Het gesprek met de arbeidsdeskundige verliep zoveel makkelijker. Ik had een vriend meegenomen die HR-manager is, omdat ik een lastig gesprek had verwacht. De arbeidsdeskundige begon meteen met "Ik kon 2 banen vinden die je nog zou kunnen doen. Of je nou 12, 20 of 30 uur zou werken, je komt nooit op 80% van je oude salaris. Daarom ben je dus volledig afgekeurd."

Totaal overdonderd stond ik een kwartier later buiten; ik had me eigenlijk voorbereid op een lange, lastige procedure. Het stempel "afgekeurd" voelde vreemd, maar doordat de verplichting van het 'moeten werken, ook als het eigenlijk niet kan' was weggevallen, voelde het meer als een bevrijding.

Het vervelende is dat je afhankelijk bent van de personen die je treft. Ik hoop dat je dezelfde 'bevrijding' ervaart.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp