Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat het bij jullie goed en snel verliep.
Ik hoor/ lees ook wel eens andere verhalen over het UWV. :bang:
Nou, ik ga het meemaken.
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ik zou volgende week een gesprek hebben. Maar net werd ik gebeld door de arts. Ze overviel me hier enorm mee. Na een vraag of 3 wist ze al te vertellen dat ik niet meer op gesprek hoef te komen. Het wordt niet toegekend en ze waarschuwde ook dat ik niet moest verwachten dat ik na 2 jaar wel volledig afgekeurd zou worden. .... ik was er helemaal overstuur van...
ik ga nu even bijkomem en bedenken hoe verder..
Liefs Marra

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

ronnie1969 schreef: 11 apr 2022, 06:41 Goedenmorgen allemaal,
Was best nerveus voor het gesprek, gaat allemaal zo gemakkelijk niet meer maar viel me alles mee.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet lopen kan, in iedergeval niet meer dan 5 meter met rollator, dus ik zat in mijn rolstoel en mijn linkerkant doet het ook niet helemaal goed meer, praten gaat prima.
Ik had me goed voorbereid met wat in welke periode was, dus wanneer ik problemen kreeg en wanneer voor eerst naar neuroloog ect. Niet datums maar voorjaar 2017 enzo.
Dat was prima voor de arts.
Daarna gesproken wat mijn beperkingen zijn en wat ik eventueel wel kon.
Toen zei hij dat hij in theorie niet alleen mag beslissen maar dat het 80-100% werd en ik dan IVA kreeg en het voordeel was dan ipv 70% dan 75% kreeg. Hij moest alleen info van de arst hebben.

Ik heb nog niets terug gehoord maar hij vertelde me dat dit redelijk snel gaat.
Ik zie wel verder want over 3 weken is het zover. Ik laat jullie wel weten hoe het verder gaat maar het gesprek bij UWV viel me erg mee...
volgensmij kan de arts die beslissing ook niet doen en ligt dat bij de arbeidsdeskunduge. ik heb die destijds telefonisch gesproken, een apart gesprek vond ik dat.. vind t sowieso raar dat de beslissing daar ligt.
ronnie1969

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door ronnie1969 »

arbeidsdeskunduge zou ik ook nog moeten doen, maar hij zei er waren 2 wegen en wist nog niet welk pad hij ging behandelen maar zou voor mij niet veel uitmaken, dus ik wacht even af hie en wat en wat er uitkomr. Ik ga maar van het positieve uit.
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

Marra schreef: 11 apr 2022, 13:20 Ik zou volgende week een gesprek hebben. Maar net werd ik gebeld door de arts. Ze overviel me hier enorm mee. Na een vraag of 3 wist ze al te vertellen dat ik niet meer op gesprek hoef te komen. Het wordt niet toegekend en ze waarschuwde ook dat ik niet moest verwachten dat ik na 2 jaar wel volledig afgekeurd zou worden. .... ik was er helemaal overstuur van...
ik ga nu even bijkomem en bedenken hoe verder..
Liefs Marra

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk
ik zou ze toch even bellen, je verhaal doen en evt. in bezwaar gaan.
volgens mij moet je gezien worden door een arts (ja toch? dit kun je navragen)
sowieso kan de beslissing over afkeuring ed. niet door de arts van het uwv gemaakt worden, dat is aan de arbeidsdeskundige.
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ik heb inmiddels een verzoek ingediend om toch echt op afspraak te komen. Maar ze overviel me enorm...Ik was onvoorbereid en moe.. .ik was ook compleet van slag na dit gesprek van een kwartiertje.....( meer had ze niet nodig om mijn situatie te beoordelen..)
Ik ga ook zeker iets van een klacht indienen en evt bezwaar maken....
Maar wat kost het weer een energie......mijn neuroloog beschrijft dit als invaliferende vermoeidheid....maar volgens UWV kan ik nog genoeg....

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra

huh, wat een raar antwoord van de verzekeringsarts. Wist ze ook te vertellen waarom ze zo snel kon beslissen dat je nu geen IVA krijgt? :confused: Ze heeft je niet eens gezien en dan toch de aanvraag afwijzen?
En ook over 2 jaar geen iva? Dat is al helemaal raar die uitspraak, want ze kan immers niet in de toekomst kijken hoe je er over 2 jaar aan toe bent. Dus voor mij gevoel klopt hier iets niet. Lijkt wel alsof ze met verkeerde been uit bed is gekomen zeg.
Ik zou zeker bezwaar aantekenen op onbehoorlijk onderzoek.
Sterkte met het verwerken van dit rot telefoontje. :knuffel:
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Inmiddels bericht gehad van het Uwv dat ik alsnog op het spreekuur mag komen. Waarschijnlijk zinloos, maar deze arts gaat maar even een uur naar mij luisteren
Echt heel bijzonder hoe dit ....
maar heel fijn om hier even te kunnen spuien

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra
Fijn dat je alsnog op gesprek mag komen. Is het een idee om ook een deskundige op het iva gebied mee te nemen?
Succes in elk geval! Fijn dat er nog een kans is!
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra goed geregeld! top gelijk actie en rechtzetten!
denk aan stichting MEE als je iemand mee wil nemen met verstand v zaken.

tips: doe je niet beter voor dan je bent, ga vooraf gewoon je ding doen.. niet uitrusten om het te kunnen volhouden. maak een dagboekje van een paar dagen en print dit uit/geef het aan de arts. om duidelijk te maken hoe het je leven beïnvloed.

ga niet vol adrenaline boos vloeiend je verhaal doen. je kan prima je emotie tonen, maar het gaat om hoe je nu leeft waar het oordeel over moet komen, focus je daar op.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp