Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ik ben net gebeld door het Uwv....ze zijn het niet eens met het oordeel van de bedrijfsarts en ik moet nu dus 1 jaar door met zowel spoor 1 en 2 voor 12 uur per week in drie dagen......
ik zie zelf niet hoe en voel me totaal niet serieus genomen.....

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra

Wat rot zeg dat de uitkomst anders is dan je gehoopt had!

Wie bedoel je met 'ze' ? De uwv verzekeringsarts en ook de arbeidsdeskundige?

Wat is de reden dat zij van mening zijn dat je nog 12 uur kan werken?
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

@Steenbokje76,

Ik heb geen idee hoe ze dit precies zien...ik heb het verslag nog niet binnen....


Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra
dat is vervelend!
ik denk dat het oordeel van de arbeidsdeskundige nog komt. je bent alleen bij de uwv keuringsarts geweest toch? mijn ervaring is dat de arbeidsdeskundige het laatste oordeel heeft.
de arts doet medisch keuren en de arbeidsdeskundige legt dat oordeel langs de arbeidsmarkt en bekijkt wat dat betekent. daar komt je restverdiencapaciteit bij kijken en dat is een ordinaire rekensom met je laatst verdiende loon en de uren die je nog zou kunnen werken.

o, ja.. als je de @ wil gebruiken kun je op de naam klikken, dan verschijnt het mention gedeelte/kleurt het rood en krijgt diegene ook een seintje. doe je niet klikken maar typ je door werkt t niet/krijgt diegene ook geen seintje (is niet erg maar dan weet je het ff ;) )
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

De arbeidsdeskundige belde me met dit bericht...

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Nessa

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Nessa »

@Klick @Marra Ik vraag me af of er nog een arbeidskundige keuring komt. Zoals ik het lees, is de wachttijd voor de WIA verlengd. Marra moet immers nog een jaar reïntegreren in spoor 1 en spoor 2. Dat gebeurt als de verzekeringsarts vindt dat de werkgever onvoldoende heeft gedaan aan de reïntegratieverplichtingen tijdens de 2 ziektejaren. Ik sluit niet uit dat dat dan weer samenhangt met de eerdere opvatting van de bedrijfsarts dat Marra al eerder volledig en duurzaam arbeidsongeschikt was en er daarom een verkorte wachttijd was aangevraagd. Daarvan heeft het UWV al eerder gezegd dat ze dat niet juist vonden..

Het is natuurlijk wel erg zuur als je als werknemer last hebt van verkeerde acties van je werkgever. Nog los van de vraag wat nog haalbaar is aan reïntegratie...

Ik zou het verslag afwachten en dan misschien toch eens langs MEE.
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ik wacht het verslag eerst rustig af, maar ik heb wel rechtsbijstand die ik in kan schakelen...of denken jullie dat stichting MEE beter is?

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra waar denk jij zelf dat het door komt/kan komen?
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ze zijn het niet eens met het oordeel van de berdijfsarts die een jaar geleden vond dat weinig tot niet belastbaar ben....

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra

Balen dat er onenigheid is!
Wat vind je zelf dat je nog kan qua werken, nog iets of eigenlijk helemaal niets?

ik kan me herinneren dat je zelf ook een inbreng hebt in je aanvraag.
Voor mij was die inbreng heel groot want ik kwam vanuit de ziektewet bij het UWV zelf.
Maak je bijv. een dagboek met daarin je klachten beschreven?
Of heb je een voor jou slechte, gemiddelde en 'goede' dag beschreven op papier?

Oftwel ben je zelf wel goed uit de verf gekomen bij het UWV?

Ik weet natuurlijk niet wat voor soort werk je doet.
Deed zelf werk waar veel deadlines waren, veel multitasken, veel nieuwe info leren/ up to date blijven etc.
Aangezien ik naast fysieke, ook forse cognitieve klachten heb (werd bevestigd door NPO) werd ik direct afgekeurd door de verzekeringsarts zelf.

Probeer na te gaan waarom jij je werk niet meer zou kunnen doen en ook geen werk wat bijv. 1 trede lager is of werk dat geheel anders.

Daarmee bedoel ik: als je nu fysiek werk doet, werk waarbij je vooral met je hoofd moet werken bijv. administratie.
En andersom, van hoofdwerk naar fysiek.

Misschien heb je dit beeld al geschetst voor jezelf op papier hoor.

Maar denk ook na over wat er in het dagelijks leven niet meer lukt. Douche je bijv. nu om de dag omdat je geen energie hebt?
Deel je het huishouden nu ook in kleine stukjes ipv alles achter elkaar doen?
Spreek je minder af met vrienden en familie omdat het je energie kost. Dit soort dingen.
Alles is belangrijk! Zeker ook je leven naast je werk, dit geeft de arts een beter beeld.

Vaak ben je al ruim voor de diagnose MS je leven aan het aanpassen zonder dat je dit beseft.

Maar geef je bijv. aan dat je wel nog uren lang kan wandelen met de hond, of een fanatiek hardloopster bent en paar keer per week 10 km hardloopt, dan zal daar een vraagteken bij geplaatst worden. Want dan kun je in de ogen van de arts nog steeds fysiek werk doen.

Maar al bij al is een beoordeling een samenkomst van veel dingen. Ook de hoogte van je huidige salaris speelt een belangrijke rol in het snel wel of niet afgekeurd worden.

Sterkte!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp