Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

FES in plaats van EVO

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Klick »

even up.. 🔺🔺
ik ben wel nieuwsgierig hoe de walkaide bevalt voor iemand die eerst een evo had.
ik heb nu de evo voor het eerst met warm weer en heb steeds meer de neiging hem uit te doen. warm dat foam op je scheenbeen pfff en ik wil slippers aan.. dat idee..
Klick

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Klick »

up 🔺🔺
Klick

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Klick »

k heb de reva gesproken over of een fes voor mijn iets zou zijn. ze denkt van niet helaas. ik heb last met zwakte in mijn voet en been heffers, een fes zorgt alleen voor het omhoog brengen vd tenen en je zou dan de zwiep naar voren (wat een evo wel geeft) missen.

nu mag ik vrijdag een andere evo testen, 1 die een minder grote ‘scheenbeschermer’ heeft en daardoor wat luchtiger zou voelen.

ze gaf wel aan dat hij mogelijk niet vergoed zou worden (omdat ik de vorige nog geen 2jr heb), maar daar kijken we later wel naar.

ik baal ervan, maar het s niet anders helaas.
heeft iemand ervaring met verkoeling met de evo? kan ik het kussen nat maken of is dat een slecht idee?
Steenbokje76

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick

Ik krijg volgende week mijn nieuwe orthese. Is een zgn 'walk on' van Allard.
Kon zo gauw niet vinden op internet maar in de onderstaande link zie je een voorbeeld van zo'n orthese, alleen dan van het merk ottobock.

https://professionnels.ottobock.fr/Prod ... n/p/28U11
Klick

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Klick »

dat ziet er ook luchtig uit 👍

ze heeft bij mij ook merk em type genoemd maar dat ben ik alweer vergeten.. grrr dat geheugen ook altijd..

hij is niet v allard dat weet ik nog wel, ach ik zie het vrijdag wel.

ik hoop voor je dat het bevalt!
Steenbokje76

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick
Laat nog maar even weten welke jij gaat krijgen. Via jouw link zie ik hem niet.
Geen haast hoor :)
Klick

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 ga ik zeker doen! dat is als het proef lopen goed gaat, dan gaan we het daarna hebben over de prijs. echt een tijdje op proef gaat niet, dus ik heb lichte twijfel..
ik ga niet iets aanschaffen voor honderden euro’s om erachter te komen dat het bij een wandeling van 2km niet goed gaat. of dat ik na een paar dagen toch last krijg van mijn heupen.
Steenbokje76

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick
Ik ga mijn nieuwe orthese woensdag ophalen.
Ben erg benieuwd.
Zal hier mijn ervaring posten met die nieuwe orthese.
Jetteke

Re: FES in plaats van EVO

Bericht door Jetteke »

Ik ben vandaag bij de revalidatiearts geweest en heb nog een andere evo weer gepast die ik vorig jaar ook had gepast, de linker op het plaatje onder dat linkje van Klick (de Walk-On van Allard, dus). En dat liep toch weer stukken stroever dan de Toe-Off die ik al had, dus die kan ik gewoon naar eigen inzicht blijven gebruiken.

FES kwam ook nog weer ter sprake, ook ivm de TENS waar Nessa het over had. Volgens de instrumentmaker kon het zenuwsignaal zo verstoord zijn door de beschadiging aan het zenuwstelsel dat dat ook weer onvoldoende effect kan hebben. Nou ja, voorlopig laat ik het maar even zo.

Steenbokje, succes woensdag :thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp