Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wel ms maar geen diagnose

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Bram_MSinbeeld

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Poffertje schreef: 15 apr 2022, 11:20 Het eerst wat hij zei was het zit tussen je oren...
Mijn reactie zou zijn: "Nou precies, en daarom kom ik bij de neuroloog :bravo:"

Ik zou snel een afspraak maken voor een second opinion bij een MS-centrum. Bijvoorbeeld bij het VUMC.

Onnodig gaan wachten op meer schade is letterlijk schadelijk...
AngelNoa

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door AngelNoa »

ik heb ook geen MS-neuroloog, dat hoeft geen punt te zijn. Maar die je nu hebt is in elk geval niet goed bezig...dus een overstap naar een ander lijkt me geen overbodige!
Succes!
Marina

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door Marina »

Met stijgende verbazing heb ik je (eerste) bericht gelezen.. Met name hierom:
Poffertje schreef: 15 apr 2022, 11:20 Het eerst wat hij zei was het zit tussen je oren.

Hij zegt dingen erg tegenstrijdig, zoals dat ik een VEP heb gehad en deze was niet goed en er was dus wel een ontsteking te zien maar alsnog wist hij dit afgelopen week om te draaien en zegt hij niks te zien.

Maar tot conclusie, hij wilt mij volgend jaar weer zien, hij wilt wachten tot ik uitval krijg, en dat ik pas echt ms heb wanneer ik in een rolstoel kom.
Ik vind dit echt kwalijk!
Gelukkig neem jij hier geen genoegen mee en ga je daar niet op wachten.
Ik hoop dan ook dat je snel een afspraak kunt maken voor een second opinion zodat je, als je de diagnose krijgt, de juiste behandeling en hulp kunt krijgen en niet meer zo afhankelijk bent ook van andere mensen en je meer energie kunt steken in de verzorging van je kinderen.

In hoeverre je klachten invloed hebben op je diabetes wordt dan ook makkelijker om te bespreken lijkt mij.

Ik hoop dat je snel de behandeling en de hulp gaat krijgen die je nodig hebt!
Veel sterkte!
Klick

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door Klick »

deze neuroloog moet zich schamen! zo ga je niet met mensen om!

een 2nd opinion aanvragen EN daarna een klacht indienen.
een ms neuroloog zal dan je dossier opnieuw beoordelen.

wat je ook kan doen is kijken of je ziekenhuis een ms neuroloog heeft en daar een afspraak maken.
Poffertje

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door Poffertje »

Bedankt voor al jullie reacties! Je hoopt gewoon als je naar een arts gaat dat deze je met respect behandeld, en andersom natuurlijk ook.

Er zijn dus al wel meerdere slechte reviews over hem te vinden, en als het zo ver is wil ik wel een klacht indienen over hem, puur om duidelijk te maken dat wij allemaal mensen zijn, en dat hij alsnog zal leren van zijn fouten.

@Klick helaas zijn er in dit ziekenhuis geen ms artsen, dus dan wordt het gelijk wel verder weg, maar alles beter dan hier blijven.

Dinsdag maak ik uiteraard gelijk een afspraak met mijn huisarts voor verdere stappen.

Ik hoop dat het alsnog allemaal snel zal verlopen, en zeker zet ik de updates hier weg.
Klick

Re: Wel ms maar geen diagnose

Bericht door Klick »

jammer dat er geen ms neurologen zijn in jouw ziekenhuis.

welke regio zit je? (als je dat wil delen) misschien hebben mensen hier tips over artsen.

als het idd ms blijkt en het is rustig dan hoef je maar 2x per jaar er heen.
ik doe nu zelfs de meeste dingen telefonisch en ga er alleen heen voor de jaarlijkse mri.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp