Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn wanneer een schub eindigd?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Miran89

Pijn wanneer een schub eindigd?

Bericht door Miran89 »

Hoi allemaal! Ik ben een jonge vrouw (dat mag ik al wel zeggen met een leeftijd van 32 jaar) uit het mooie Onderdendam. (plekje boven in Groningen)
Ik weet sinds feb'22 dat ik MS heb, omdat ik 8 weken niks kon in 2021, duizelig, geen gevoel, uitval van de linkerkant, spraakproblemen, niet goed kunnen slikken.. Een schub dus. Achteraf gezien 13 jaar geleden ook al 1 gehad. Gelukkig ben in in november met spoed doorgestuurd naar het UMCG, heb ik al vele onderzoeken mogen ondergaan en zijn we al heel wat wijzer.
Nu mag ik woensdag een LP ontvangen, dus dan kan ook ik weer een stapje verder. Daar zie ik ook niet tegenop, immers hoor je altijd alleen mensen die wel klachten hebben overgehouden aan dit feestje.

Maar nu heb ik een vraag die met een Schub te maken heeft; Ik heb nu afgelopen maand ook weer een schub gehad, deze duurde gelukkig maar een week. Maar kan het zo zijn dat je voelt dat deze aan zijn einde komt? Ik kreeg opeens echt enorme 'groeipijnen' in mijn arm en been. En nadat dat uit mijn lichaam was getrokken, was mijn gevoel ook opeens weer een stuk beter.
Iemand die dit herkent?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Pijn wanneer een schub eindigd?

Bericht door Toeter »

Persoonlijk herken ik het niet als het einde van de shub, maar meer als 'pijn die bij ms hoort'

Ik heb het tijdens een shub, maar ook in rustige periodes heb ik het een paar keer per week.

Wat goed helpt is magnesium. Een goede variant. Bijvoorbeeld magnesium bisglycinaat of magnesium tauraat. Of magnesium olie.

Magnesium oxide doet niks.

Ik merk het echt als ik een tijdje geen magnesium neem: veeeel meer pijn en spierspanning/ spasmen.

Met magnesium heb ik de pijn 10 jaar op afstand kunnen houden. Nu gebruik ik daarnaast 3x per week 2 druppels cannabisolie.
Miran89

Re: Pijn wanneer een schub eindigd?

Bericht door Miran89 »

Ik herken het ook als pijn die er veelal is! Dus dat is gelukkig een stukje herkenning. Ik ben nog erg zoekende in MS-land. Maar ik dacht wellicht dat er meer mensen zijn die op deze manier voelen dat een Schub ten einde komt. Ik heb Woensdag mijn LP. Wellicht dat ik het dan ook nog kan vragen aan de neuroloog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp