Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tips bij aanschaf rolstoel & handbike of aankoppelfiets?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Geer

Tips bij aanschaf rolstoel & handbike of aankoppelfiets?

Bericht door Geer »

Hallo allemaal,
Volgende week maak ik kennis met iemand van de WMO, o.a. uitleggen wat voor rolstoel ik nodig heb.

Heb je tips? Ervaringen met een goede handbike / aankoppelfiets?

Ik ben er langzamerhand aan toe: rugspieren houden het minder lang vol op mijn elektrische zitstepje dat ik als scootmobiel gebruik, en ik raak snel uit balans als ik een paar stappen loop, met een slepend rechterbeen. Maar ik blijf graag zoeven door de stad, wil mobiel zijn op het werk en onafhankelijk bv. in winkels en de trein (met gelijkvloerse instap) en op pad in de natuur. In huis red ik me vermoedelijk nog een tijdje met een trippelstoel.

Volgens de ergo: een vast-frame rolstoel. Ik denk aan een hybride aan te koppelen handbike: dus eventueel elektrische ondersteuning, maar ik blijf in beweging. Iemand ervaring met bv een Quickie Attitude aankoppelfiets?

Fijn als je ervaringen wilt delen! Veel dank alvast.

Hartelijke groet,
Geer
Jrs77

Re: Tips bij aanschaf rolstoel & handbike of aankoppelfiets?

Bericht door Jrs77 »

Dag Geer,

Net als met zoveel dingen is het met rolstoelen en handbikes niet zo dat er maar een goed merk is. Dat maakt het wat lastiger om advies te geven.

Als je niet volledig rolstoelafhankelijk bent, maakt Quickie prima stoelen. Ik heb de Quickie Helium gehad, en was daar erg blij mee. Het belangrijkste is dat hij goed wordt aangemeten. Voor het merk ben je afhankelijk van de leverancier (of kies er een die je gewenste merk levert). Toen ik volledig rolstoelafhankelijk werd mistte ik vooral een 'wig', en bleek hij iets te zwaar.

Met de handbike die je noemt heb ik geen ervaring, maar je kan er op rekenen dat ze bij
Quickie prima spul leveren. Ik heb er een van Roam, waar ik ook tevreden over ben. Ondersteuning kan ik je zeker aanraden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp