Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

PIT! Het spel van de MSVN

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

PIT! Het spel van de MSVN

Bericht door leeuwtje-nl »

In het kader van Wereld MS-dag kwam dit spel voorbij: "Heb jij het in je? Pit!" Een spel dat een inkijkje geeft in het dagelijks leven van een MS-patiënt. Ik heb het aangeschaft en het vandaag zelf in handen gehad. Ik vind het bijzonder! Met vele mensen te spelen, maar ook alleen. Je krijgt een activiteit voorgelegd met enkele keuzemogelijkheden. Pas als je je antwoord hebt gegeven, hoor je hoeveel energie het je kost en hoeveel punten je ervoor krijgt. De bedoeling is om zoveel mogelijk punten te scoren, maar je hebt per dag maar 10 energie te besteden.

Bij sommige kaarten moet je een kanskaart trekken, en daar beginnen de frustraties. Want ik was lekker op weg met mijn keuzes, tot ik de kanskaart trok dat ik duizelig werd, per direct mijn activiteit moest stoppen en geen punten zou verdienen. En hoppa: mijn dag eindigde meteen met 11 verbruikte energie en 0 punten. En na 10 energie lig je uit het spel en is jouw dag om. Ik voelde mijn eigen frustratie meteen: waarom nou weer duizelig worden??

Maar dit is "ons" dagelijkse leven: je kunt alles plannen, je hebt uiteindelijk maar weinig in eigen hand. Ik vind dit dan ook echt een geweldige inkijk in het leven met MS, en nodig de mensen uit om het te spelen!! (Het kan in 5 minuten afgerond zijn, of meerdere rondes beslaan en langer duren.)
283241836_10226994581911542_2175576160245971685_n.jpg
283241836_10226994581911542_2175576160245971685_n.jpg (116.19 KiB) 6338 keer bekeken
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: PIT! Het spel van de MSVN

Bericht door Toeter »

Wat interessant zeg! Waar kun je het kopen?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: PIT! Het spel van de MSVN

Bericht door Toeter »

Dankjewel, ik kon het zo niet vinden.

Heb je iemand waarmee je van plan bent om het te spelen?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: PIT! Het spel van de MSVN

Bericht door Qanuk00 »

Wat een leuk idee en initiatief!

@Leeuwtje Bedankt voor het delen! :zon:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp