Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

zomers weer en evo

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 dat heb ik ook als advies gehad, toch loop ik al een dikke maand (geen idee, hoe lang precies) 3km per dag op mijn mesh asics gewone sneakers. Dus ik ga dit gewoon proberen. Mijn wandeling op gewone slippers was geen succes, terwijl ik daar prima thuis op loop nu. Buiten mis ik echt steun en is het alsof links zonder niet meekomt.

Ik ben die warme voeten zat…
leeuwtje-nl

Re: zomers weer en evo

Bericht door leeuwtje-nl »

Toen ik mijn evo kreeg, werd gezegd dat hij niet in sneakers kan omdat ik de evo er dan aan de achterkant uit zou lopen. De schoen zou te laag zijn. Ik heb het gewoon geprobeerd en heb nergens last van. Kan dus prima, gewoon testen wat mogelijk is. Adviezen zijn er om advies te zijn. :D
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

Ik heb 11 juli afspraak met revalidatie arts en ga dit zeker bespreken. Of een ander type evo mogelijk is.. met beugel op andere plek ipv opzij.
Maar ik had geen keuze dus vrees dat er niks anders is. Al denk ik dat een beugel terhoogte van de hiel/hak ook niet lekker zit in je schoen...

Ben wel benieuwd wie er nog meer zwakte heeft in de voetheffers en een andere evo? Dus zonder die zijbeugel..
Jetteke

Re: zomers weer en evo

Bericht door Jetteke »

Ik heb komende week ook een afspraak met de revalidatiearts en dan ga ik het ook opgooien.
Vorig jaar heb ik er drie gepast/geprobeerd en volgens de fysio liep ik met deze (met zijbeugel) het beste, maar ik merkte toen nauwelijks verschil. Plus ik was nog een beetje overdonderd door hoe snel het allemaal ging, zo kort na de diagnose had ik weinig tijd om alles even te laten indalen. Dus ik wil die andere twee minstens nog een keer passen/proberen.

En/of kijken naar alternatieven. Wat betreft die FES heb ik begrepen dat het niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar (al zou ik dat nog wel even moeten checken. Ik had het begrepen van mijn fysio, die had dat weer gehoord tijdens een infobijeenkomst over onder meer FES kortgeleden).
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke
De zorgverzekering wil de goedkoopste optie inderdaad. Helaas.
Ik kreeg de EVO ook heel kort na de diagnose. Mocht die toen via de revalidatie uitproberen. Maar dat waren sws confectie evo´s, zonder enige aanpassing / hakje etc. Dus hoe kun je zoiets dan werkelijk ook goed testen vraag ik me af.
Ik heb ook degene gekozen die het beste zat in mijn schoen en waarmee ik toen het beste liep. Maar kan me de andere evo's ook niet meer herinneren. Waar die beugel zat etc... jij wel?
Jetteke

Re: zomers weer en evo

Bericht door Jetteke »

Steenbokje76 schreef: 19 jun 2022, 10:46 Maar kan me de andere evo's ook niet meer herinneren. Waar die beugel zat etc... jij wel?
Nee, ook niet meer. Alleen al daarom zou ik die andere twee nog eens willen proberen.
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke
Als je zin hebt, dan laat maar weten hoe het ging bij reva arts. Ben wel benieuwd.
Succes in elk geval alvast!
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

Jetteke schreef: 19 jun 2022, 09:59
En/of kijken naar alternatieven. Wat betreft die FES heb ik begrepen dat het niet wordt vergoed door de zorgverzekeraar (al zou ik dat nog wel even moeten checken. Ik had het begrepen van mijn fysio, die had dat weer gehoord tijdens een infobijeenkomst over onder meer FES kortgeleden).
ik heb ook intresse in een FES alleen heb ik ook begrepen dat de verzekering dat niet vergoed en het 5k kost. wat daarvan waar is weet ik niet, maar het lijkt mij echt een geweldig ding om te hebben, als het werkt.
ik zou er wel eens 1 willen proberen…

toen ik mijn evo kreeg had ik geen idee van de verschillende types. ik heb ook gewoon confectie met zijbeugel..
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

Net naar de FES gekeken online. Vind het best nog een groot apparaat/kastje om je been. Het zit op je onderbeen (wel bovenaan) maar lijkt me lastig om er nog een broek omheen te krijgen. Zeker een strakkere broek zoals jeans.
Dan moet het erg zichtbaar zijn.
Of moet je het dan juist dragen op de broek zelf?
Ook zie je de FES met korte broek en/of een rokje aan..

Maar zou het ook wel x willen testen idd.
Zeker om te ervaren of het lopen verbetert. Nu ben ik na 20/30 min lopen met evo evengoed op en treed er ook pijn etc op.
Benieuwd of lopen langer en beter wordt met FES.
Dan zou ik evt wel geïnteresseerd zijn. Ook als ik zelf moet betalen.
Jetteke

Re: zomers weer en evo

Bericht door Jetteke »

Steenbokje76 schreef: 19 jun 2022, 10:55 @Jetteke
Als je zin hebt, dan laat maar weten hoe het ging bij reva arts. Ben wel benieuwd.
Succes in elk geval alvast!
Ja, dat zal ik doen. Als iemand anders er iets aan mocht hebben, is het altijd oké, toch?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp