Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

zomers weer en evo

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

zomers weer en evo

Bericht door Klick »

hi evo dragers :zon:
hebben jullie moeite met zomerse kleding dragen en de evo?

wel lastig he, dat je nu altijd een lange broek aan moet? werd me laatst gevraagd. maar daar zit ik dus totaal niet mee.. zomers weer is zomerse outfit, de evo zelf is al warm genoeg. ja toch? niet dan?
wat jammer zeg dat ik mijn slippers niet meer aan kan!

ik vind het op een vreemde mannier ook wel prettig dat mensen dan eindelijk eens zien dat ik niet zo fit ben als ik eruit zie.
Jetteke

Re: zomers weer en evo

Bericht door Jetteke »

Ik draag eigenlijk altijd een lange broek, ook in de zomer, omdat ik zo ongeveer levend verbrand als ik met blote armen/benen in de zon ga. Maar ik zou 'm ook gerust dragen met een rok oid. Waarom zou ik me ervoor schamen? Maar als het even kan, draag ik de evo liever niet dan wel. Ook omdat het best warm zit.
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick
Ik draag de evo ook met een korte broek/ rokje.
Ik voel ook geen schaamte als ik de straat er mee op ga, want de evo en schoenen alleen zijn al warm genoeg inderdaad...
Als ik ook nog lange broek aan moet, dan krijg ik het veel te warm.
Moet er wel bij zeggen dat als ik naar een event ga of een feestje... ik de evo niet draag of dan wel met een lange broek.
Dat doe ik dan zelf omdat ik het er leuker uit vind zien zonder evo of zonder dat het teveel opvalt op dat moment.
En heeft meer met mijn eigen ijdelheid te maken. :giegel:

Maar het blijft met mooi weer wel een dingetje zo'n warm ding aan je been.
Marina

Re: zomers weer en evo

Bericht door Marina »

Klick schreef: 12 jun 2022, 20:59 ik vind het op een vreemde mannier ook wel prettig dat mensen dan eindelijk eens zien dat ik niet zo fit ben als ik eruit zie.
Ben zelf geen evo-drager, maar dit herken ik en neem soms bijv. wel bewust 2 in plaats van 1 kruk mee, al is het op dat moment niet noodzakelijk, om die reden.
Heeft daarnaast ook praktische voordelen.. krijg dan meestal meer de ruimte op drukke plekken ;) .
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

@all gelukkig :zon: :zon: ik dacht al, ik ben toch geen uitzondering? ik ga mezelf niet nog meer warmte aan doen als het niet hoeft. laat de mensen lekker kijken, hebben ze ook wat te doen 😂

nee dat ik schoenen aan moet is al genoeg belemmering!
Nessa

Re: zomers weer en evo

Bericht door Nessa »

Ik loop in huis wel met een korte broek en evo. Buitenshuis vind ik nog een stap te ver. Hoewel ik daar van de zomer in Frankrijk vast anders over denk :lol:

Wel heb ik gisteren ontdekt dat de evo ook past in de oude Nikes van mijn zoon. Dat is een lage schoen met een mesh bovenkant. Lang zo warm niet als die hoge leren schoenen die de instrumentmaker heeft geleverd.
Het zal vast geen duurzame oplossing zijn, maar niet zo zweterig...
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

ik heb mijn evo ook in lage asics met mesh gedaan, de waterdichte hoge wandelschoen werd me al snel te warm.
nu net voor het eerst weer een stukje op slippers gelopen, ik kan de evo niet de hele dag meer dragen nu. het is net als een sjaal.. waarom is er nog niet nagedacht over de warmte? er is toch vast wel een oplossing voor?
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick
Hoe loopt dat in die lage sneaker?
past die beugel dan wel helemaal in de lage schoen? Want anders lijkt me dat er geen goede ondersteuning is.
Nessa

Re: zomers weer en evo

Bericht door Nessa »

@Steenbokje76 Ik denk dat het afhangt van het model dat je hebt. Bij mij loopt de evo achterlangs mijn kuit. Dan heb je geen beugel.

Mijn zusje vond op LinkedIn trouwens een mooie maatwerkoplossing:
Bijlagen
IMG-20220610-WA0000.jpg
IMG-20220610-WA0000.jpg (367.99 KiB) 700 keer bekeken
Nessa

Re: zomers weer en evo

Bericht door Nessa »

@Klick Ik moet komende maand zowel bij de instrumentmaker zijn als de revalidatie-arts. Ik zal het daar eens vragen. Het is inderdaad bizar dat je zo'n hulpmiddel niet kan dragen als het te warm is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp