Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

zomers weer en evo

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 hij past niet zo goed als in een hoge schoen, maar als ik hem goed strak knoop vind ik het verschil in luchtigheid het wel waard.

ik heb het gewoon geprobeerd en daarna zo gehouden. misschien zijn er ook hoge luchtige sneakers, maar ik had deze nog staan. de bodemplaat van de evo paste erin en omdat mijn hakjes configuratie ook mee kon verhuizen is dit nu mijn zomerse schoen.

dichte hoge wandelschoen is echt beter qua sweep maar dit is goed genoeg.
geen last van mijn (gevoelige) heupen gekregen en ik doe ze aan bij iedere wandeling.

mijn evo is een confectiemaat standaard, de beugel loopt aan de zijkant
Laatst gewijzigd door Klick op 14 jun 2022, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

Nessa schreef: 14 jun 2022, 15:25 @Klick Ik moet komende maand zowel bij de instrumentmaker zijn als de revalidatie-arts. Ik zal het daar eens vragen. Het is inderdaad bizar dat je zo'n hulpmiddel niet kan dragen als het te warm is.
ik ben nieuwsgierig naar de tips of aanpassing waarmee ze komen!
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

Nessa schreef: 14 jun 2022, 15:18 @Steenbokje76 Ik denk dat het afhangt van het model dat je hebt. Bij mij loopt de evo achterlangs mijn kuit. Dan heb je geen beugel.

Mijn zusje vond op LinkedIn trouwens een mooie maatwerkoplossing:
gaaf ding!
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

@Nessa
Ik heb de evo uit de onderstaande link:

https://www.allardusa.com/products/foot ... 0-2-p34020

Heel onhandig die beugel aan de zijkant.. ik rek ook mijn schoen hierdoor uit.
Zal eens navragen volgende maand of er nog andere opties zijn.
Ik heb de evo voor zwakte in mijn voetheffers.
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 ja die heb ik ook! of iig 1 van allard die er hetzelfde uitziet.
ik heb hem voor zwakte in de heffunctie, maar of dat been of voet is weet ik niet. ik had verminderde kracht bij het wegduwen van haar hand. Dus ik denk mijn been.
Jetteke

Re: zomers weer en evo

Bericht door Jetteke »

Diezelfde evo (toe-off) heb ik ook. Ik vind het een onding. Mijn schoen is er ook al door beschadigd. Maar tijdens het lopen merk ik bijna geen verschil meer. Met gaat m'n voet evengoed slepen en zonder loop ik een dag of 3, 4 goed en dan trek ik hem weer een dag of twee aan. Volgende week zie ik de revalidatiearts ook weer, dan komt het geheid ter sprake.
Steenbokje76

Re: zomers weer en evo

Bericht door Steenbokje76 »

De zenuw die de voetheffers aanstuurt loopt door het been. Dus het is zowel been als voet waar iets mis gaat/ storing is.
En de spasmen komen weer door de zwakte in de benen/voeten had ik begrepen.
Hebben jullie eigenlijk afname van spiermassa?
De spieren in mijn onderbenen zijn helaas in omvang duidelijk afgenomen. Daar baal ik van.
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

ik heb idd de toe off 2.0 van allard. ik heb wel een maat groter gekregen inmiddels, bij de kleinere maat merkte ik te weinig sweep.
@Jetteke misschien een vraag waard..
Klick

Re: zomers weer en evo

Bericht door Klick »

Steenbokje76 schreef: 14 jun 2022, 18:14 De zenuw die de voetheffers aanstuurt loopt door het been. Dus het is zowel been als voet waar iets mis gaat/ storing is.
En de spasmen komen weer door de zwakte in de benen/voeten had ik begrepen.
Hebben jullie eigenlijk afname van spiermassa?
De spieren in mijn onderbenen zijn helaas in omvang duidelijk afgenomen. Daar baal ik van.
o dat wist ik nog niet. ik heb geen idee of ik afname heb, dat is zover ik weet nooit onderzocht.
Nessa

Re: zomers weer en evo

Bericht door Nessa »

Ik heb een maatwerk evo, die ziet er echt anders uit dan die van jullie. Foto toevoegen lukt niet, ik krijg de melding dat de bijdragelimiet van het forum is bereikt.

Bij mij zit er een klein probleem in de voetheffers, die werken nog wel maar niet volledig. Daardoor is de kuitspier verkort. Ik heb in mijn slechte been ook afname van spiermassa.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp