Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Goedemorgen allemaal 2022

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Klick »

goedemiddag!!

@Jetteke en @Marina
ik ben ook eens verdacht van CTS. De neuro vroeg de EMG aan en zei daarbij, het hoeft je MS niet te zijn het kan ook gewoon CTS zijn en dan kunnen we er simpel iets aan doen.
Als het dat niet is dan is het je MS.
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

@Klick Dan zal dat bij mij ook zo zijn, vrees ik. Maar dat hoor ik volgende week wel van de neuroloog.
Marina

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Marina »

Goedemiddag!

Ah OK, Klick, dank voor het delen van wat jouw neuroloog zei! Denk dat dat bij mij inderdaad ook het geval is. Ik heb de laatste tijd meer last van MS-klachten waaronder ook weer die gevoelsstoornissen in m'n handen waarvoor ik destijds een EMG-onderzoek kreeg.
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

@Marina Dank je wel voor het filmpje, ik had eindelijk de tijd om dat even rustig te bekijken. Maandag met de neuroloog maar eens bekijken of het te zien is waardoor dat komt.
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

Marina schreef: ↑20 jun 2022, 10:21 Ik ben ook weleens verdacht van dat CTS de klachten aan mijn hand veroorzaakten, maar bij mij is daar op het EMG ook geen bewijs voor gevonden. Ik denk zelf dat die klachten door de MS zijn veroorzaakt (is overigens niet bevestigd door de neuroloog). Ik ben dan ook benieuwd wat jouw neuroloog daarover gaat zeggen over een week.
Dat was een fijn gesprek met de neuroloog: een 'vlekkeloze' mri en inderdaad geen CTS. Toch wel aardig last van mijn hand en arm, dus terug naar revalidatie om te kijken wat ergotherapie daarin kan betekenen. Het kon ook heel goed overbelasting zijn, maar het tintelende gevoel dat ik nu in mijn hand heb, was wel de MS, zei ze.
Steenbokje76

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke

Fijn dat je een goed gesprek had met je neuroloog!

Zei ze verder nog iets over de reden waarom er witte stofafwijkingen waren verdwenen of kleiner waren geworden?
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

@Steenbokje76
De medicatie (glatirameeracetaat) doet z'n werk, dat checken ze aan de hand van de mri in combinatie met het bloedonderzoek.
Steenbokje76

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke

Dat is fijn nieuws! :goed:

Had je nog een vermeerdering van T1 laesies (zgn. black holes?) of waren die nog hetzelfde in aantal/formaat of juist zelfs afgenomen?
Want ik had begrepen dat als de T2 laesies verdwijnen en het aantal T1 laesies toeneemt er juist meer onomkeerbare schade is.

Want dit zou volgens mij de enige manier zijn om te meten of het verdwijnen van T2 laesies positief is of juist niet.

Misschien kan @Bram_MSinbeeld hier iets over zeggen of bovenstaande correct gedacht is?
Bram_MSinbeeld

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Misschien dat je het antwoord vindt in dit filmpje: kunnen MS laesies verdwijnen?
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

@Steenbokje76
Zo ver hebben we niet gesproken of het T1 of T2 laesies waren :huh:

Ik heb een foto gemaakt van het beeldscherm met daarop de opnamen zonder en met contrastvloeistof, en op die met zie je dat er niets wit aankleurt en dat de plekken waar de laesies zaten wel iets donkerder zijn, maar of dat 'black holes' zijn, zou ik niet durven zeggen. Dan wil ik het filmpje van Bram nog een keertje kijken.

De schade die er van m'n schub van vorig jaar nu nog is (lopen), zal in elk geval volgens de neuroloog niet verminderen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp