Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Goedemorgen allemaal 2022

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marina

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Marina »

Goedemorgen (nog net op tijd :haha:)!

Knap van je dat je bent 'ontslagen', Klick, omdat het je allemaal zelf goed lukt en zo trouw steeds je oefeningen doet elke dag :thumbup: ! (Zelf kan ik regelmatig wel wat aanmoediging en een stok achter de deur gebruiken :ogen:.)

Achteraf gezien was het hier toch ook wel overwegend bewolkt :roll:, maar vandaag ziet het er beter uit, ik hoop bij jou ook.

Straks weer eens een fietstochtje maken.

Fijne dag n :zon: g!
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Klick »

goedemiddag!!

ja hier ook :zon: :zon: nu, heerlijk!

dank je ๐Ÿ˜Š ik vind het geen prestatie ofzo.. ik vind wat ik kan trainen of zelf doen om me te helpen het allemaal langer vol te houden doe ik.
na mijn oefeningen had ik rechts wel spierpijn en links niet, wat erg demotiveerde.. zie je wel bla bla doet t niet kun je niet trainen ook..
tijdens mn laatste sessie laten zien wat ik doe, nou hij schokt aardig, dat zijn spieren, dus het is je gevoel wat t niet doet.. zijn conclusie dat was precies t zetje wat ik nodig had.. nu kan ik zonder
Marina

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Marina »

Goede :zon: dagmorgen!

Begrijp ik het goed, Klick, dat je eerst het idee had dat je oefeningen niets deden voor de linkerkant
maar dat je daar minder gevoel hebt en dus de spierpijn niet voelde?
Ik vind het toch best knap hoor om 2x daags, elke dag oefeningen te doen! Merk je ook nog steeds verbetering?
Ik vind het vaak lastig om de oefeningen uit te voeren omdat er dan veelal beenspieren in een pijnlijke kramp schieten en ook omdat het steeds dezelfde oefeningen zijn.

Vanmiddag weer een stukje wandelen (is voor mij ook een oefening op zich ;)).
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Klick »

goedeavond :zon:

ja ik merk verbetering, niet direct en niet steeds, maar meer als ik een keertje minder doe of te weinig van een bepaald type oefening.

het is ook niet zo dat ik iedere keer hetzelfde doe, ik doe de afwisseling.. de ene keer rek en strek, dan een keer kracht, dan balans. het is een beetje afhankelijk van hoe actief ik voor de rest ben. heb ik in de tuin gewerkt, dan doe ik rek en strek. heb ik evenwichts problemen doe ik even geen balans. en heb ik energie /gevoel dat het een lekkere dag wordt dan doe ik kracht.
meestal doe ik geen mix maar focus ik me op 1 ding en doe alleen de oefeningen die bij me passen.

ik ben 1x op een gymbal achterover gerold omdat ik een balans oefening wilde doen, miste net de tafelpoot met mijn hoofd. dat is blijkbaar zonder hulp een no go voor mijโ€ฆ

wat ik ook probeer is het in mijn dagelijkse routine te mixen.. dus op 1 been tandenpoetsen ofzoiets.. al is dat wel lastig

ik wandel ook veel.. voor mij veel.. 3km per dag, ik probeer dan ook af en toe op het lijntje op het fietspad te lopen of zijwaardse stap en dan even balans zoeken op 1 been. beetje funnywalks maar hey iโ€™m funny :haha: :haha:

wel jammer he dat je met evo geen zomerse kleding meer kan dragen? werd me laatst gevraagd.. huh? ja daag ik draag waar ik zin in heb.. ja toch?
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

Toen ik jouw 'funny walks' las moest ik direct aan dit filmpje denken :mrgreen: Ik zeg het ook vaak tegen m'n fysio, en zij vertelde dat een andere patiรซnt van haar met MS het daar ook steeds over heeft.

Goed van je dat je die oefeningen zo fanatiek oppakt. Ik laat het nog even bij rek- en strekoefeningen, maar wil ook zo'n yogabal (ook voor als ik thuiswerk).
Steenbokje76

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke
Ik las eerder dat je de mri weer in moest. Heb je de uitslag al?

Fijne dag voor iedereen! :)
Marina

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Marina »

Goedemorgen weer!
Klick schreef: โ†‘12 jun 2022, 20:45 ja ik merk verbetering, niet direct en niet steeds, maar meer als ik een keertje minder doe of te weinig van een bepaald type oefening.
Nou.. zo'n vorm van fysio wil ik ook wel doen: verbeteren als ik minder doe of weinig van een bepaald type oefening doe :D :lol: ;) !
Even serieus weer :) , ik denk dat het met die afwisseling wel beter vol te houden is waarschijnlijk.
Ik pas de oefeningen net als jij ook aan op mijn 'vorm van de dag' trouwens.
ik ben 1x op een gymbal achterover gerold omdat ik een balans oefening wilde doen, miste net de tafelpoot met mijn hoofd. dat is blijkbaar zonder hulp een no go voor mijโ€ฆ
:shock: Oeps! Mijn fysio wilde absoluut niet dat ik oefeningen op de gymbal deed in haar afwezigheid, omdat mijn balans niet goed meer is en wegens het valgevaar.

Slim en handig om oefeningen te combineren met je dagelijkse routinehandelingen en 'oefening-binnen-oefening' te doen :).
De ministry of silly walks is hier ook al een paar keer voorbij gekomen :lol:.

wel jammer he dat je met evo geen zomerse kleding meer kan dragen? werd me laatst gevraagd.. huh? ja daag ik draag waar ik zin in heb.. ja toch?
Dat zegt veel meer over degene die het zegt dan over jou lijkt me ;).
Als je 't mij vraagt: zou vooral lekker dragen waar jij je goed bij voelt.

Fijne dag iedereen!
Jetteke

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Jetteke »

Steenbokje76 schreef: โ†‘13 jun 2022, 09:12 @Jetteke
Ik las eerder dat je de mri weer in moest. Heb je de uitslag al?

Fijne dag voor iedereen! :)
@Steenbokje76
Nee, over twee weken pas. Niet alleen van de MRI, ik heb ook een EMG gehad. Da's ook raar.

Ik heb er weer een paar nieuwe silly walks bij gekregen van de fysio vanmorgen ;-) Fijne dag nog allemaal.
Steenbokje76

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Steenbokje76 »

@Jetteke
Oh ook een emg...Sterkte im elk geval met afwachten! Hoop dat de uitslagen goed zijn.
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2021

Bericht door Klick »

Jetteke schreef: โ†‘13 jun 2022, 08:47 Toen ik jouw 'funny walks' las moest ik direct aan dit filmpje denken :mrgreen: Ik zeg het ook vaak tegen m'n fysio, en zij vertelde dat een andere patiรซnt van haar met MS het daar ook steeds over heeft.

Goed van je dat je die oefeningen zo fanatiek oppakt. Ik laat het nog even bij rek- en strekoefeningen, maar wil ook zo'n yogabal (ook voor als ik thuiswerk).
ja die idd, te grappig ๐Ÿ˜‚ ik moet daar steeds aan denken als ik die balans stapjes doe en dat met mijn evenwichts dingetjes schokkende spieren enz :haha:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp