Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bewegende kaak/slaap spier

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

herkent iemand dit:

de spieren van mijn kaak en slaap (aan 1 kant) bewegen.. hoe zeg ik dat? triggeren? trekken samen en ontspannen en dat vrij snel achter elkaar. het is (nog) niet pijnlijk, maar wel heel erg irritant omdat als ik snachts op die kant lig het een tik tik tik tik geluid in mijn oor geeft.
het is niet zo dat mijn kaak beweegt, als ik voel met mijn vingers voel ik het wel.

als iemand dit herkent ben ik nieuwsgierig of er een oplossing is. mijn mspleeg kende het niet en verwees me door naar de huisarts..
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Toeter »

Is het niet 'gewoon' een spasme? Die kunnen volgens mij in elke spier komen

Wel heel irritant, lijkt me ook niet echt een spier die je kunt rekken.

Helpt masseren?
Marina

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Marina »

Het "vrij snel achter elkaar samentrekken en ontspannen van spieren", en dit dan onvrijwillig, doet mij sterk denken aan de omschrijving van iemand op het forum die last had van clonus. Een (uitings)vorm van spasme.
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

het masseren helpt een beetje..

het lijkt erger te zijn bij moeheid.

met oordopjes in hoor ik het tikken sterker, juist als je stilte wil.
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

ha kan een blaasje vocht achter t trommelvlies zien.. dus dr zit wel iets.. dat kan dit veroorzaken kan paar weken duren.. owwwww
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Toeter »

He bah, hopelijk geen weken last!

Gelukkig lijkt er een trigger te zijn, hopelijk als dat wegtrekt, je spiertrekkingen ook weg.
Sterkte!
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

@Toeter thnx! ik ga er gewoon vanuit dat dit t is en dat het vanzelf over gaat. ha had t over een oorontsteking geweest (geen
ast gehad), nu niet meer ontstoken dus ze kan er niks voor geven. gaat vanzelf over maar het kan wel lang duren omdat er geen ontsteking zit.
Jetteke

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Jetteke »

Ik had als kind altijd trommelvliesbuisjes. Daar heb je nu niet zo veel aan, maar ik heb op latere leeftijd wel geleerd dat het wel kan helpen om vaak je neus te snuiten en zo je luchtwegen iets vrijer te maken. Wie weet helpt dat?
Klick

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Klick »

ik heb als kind ook altijd buisjes gehad, geloof wel 3x ofzo
ik had altijd oorontsteking dus ben er blijkbaar gevoelig voor.

vaak snuiten? oh dat kan ik wel doen, maar ik ben niet verkouden/ geen verstopte of loopneus.. helpt snuiten dan wel?
Marina

Re: bewegende kaak/slaap spier

Bericht door Marina »

Fijn dat het om iets "onschuldigs" gaat :).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp