Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jetteke

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Jetteke »

@Bram_MSinbeeld

Dank je wel! Ik heb in de voorgaande weken hier wel gemerkt dat de warmte ook nog kan nagalmen in m'n lijf. Dan wordt het weer koeler en dan met een dag of drie voel ik me weer beter.

En: Ik zag gisteren in het NOS journaal een item over dat je kennelijk kunt wennen aan de warmte. Die indruk kreeg ik zelf toen het hier in 2019 een langere periode erg warm was. Ik kan me voorstellen dat jouw lijf wellicht is ingesteld op de warmere temperaturen in de Filippijnen?
Dango

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Dango »

Ik moet zeggen dat ik geen last heb van de warmte , ja een versnelling terug schakelen maar geen verergering of terug komen van oude klachten.

Ik "voel" MS elke dag in mijn lijf, zeurderige pijn in heupen of knieen of rug en cognitief niet te veel prikkels maar ik kan er prima mee werken (36 uur p/w) en 4 ploegen (geen nachtdiensten meer).


Energie verdelen en heel af entoe een paniek aanvalletje maar ik heb gelukkig geen kou of warmte intolerantie.

RRMS





Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Job

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Job »

Ik heb erg veel last van cognitieve en lichamelijke klachten tijdens deze hittegolf. Ik kom slecht uit mijn woorden, nadenken en onthouden is moelijk en ik ben traag, trager, traagst.
Gelukkig kan ik aan het einde van de straat zwemmen in natuurwater. Dat koelt heerlijk af. De lichamelijke klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, totdat ik het weer warm heb.
De cognitieve klachten blijven vervelend aanwezig. Afkoelen helpt daarvoor eigenlijk helemaal niet.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Qanuk00 »

Even een oud topic uit de kast halen

Ja hoor, de afgelopen dagen was het weer zover ... Doodmoe, met de tong op mijn schoenen, compleet van t wappie :moe: .
Evenwichtsstoornissen namen in rap tempo toe, net als de elektriciteitscentrale in mijn lichaam.

Kijk ik op het weerbericht ... is het ineens 23 graden :brul: !! Geen wonder dat ik me zo beroerd voel en alle MS perikelen uit de kast worden getrokken.
Iedereen dolblij met dit :zon: weer, behalve ikke. Mijn zwembad staat nog niet op, de voorraad ijsjes zijn voornamelijk door de maag van een puber gegaan. Verkoeling stond nog niet "aangevinkt" bij mijn dag.

Kortom, veel te vroeg en onverwacht staat de hitte ineens weer in mijn achtertuin.
Hadden jullie er ook zo'n last van als ik deze week?
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door AngelNoa »

Qanuk00 schreef: 05 mei 2023, 21:58 Kortom, veel te vroeg en onverwacht staat de hitte ineens weer in mijn achtertuin.
Hadden jullie er ook zo'n last van als ik deze week?
nee gelukkig niet, maar hier was het dan ook geen 23 graden volgens mij :weetniet:

Balen dat je er last van had, is het minder geworden nu het is gaan regenen? Dáár had ik dus gister last van; de regen die in de zon verdampte bleh dan zijn mijn benen slap en zwaar.
Klick

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Klick »

@Qanuk00 @AngelNoa ik heb het normaalgesproken ook andersom.
met die regen van gister al het vocht in de lucht, zou ik een dipdag moeten hebben. met zon knap ik op..
maar ik moet zeggen nu met rita dat ik steeds minder (bijna niks) merk van het weer.

vroeger kon ik het weer voorspellen, voor ik de gordijnen opende voelde ik aan mn lijf hoe het was. toen was ik altijd moe als ik opstond, nu voel ik me uitgerust, goed geslapen en wordt soms overvallen dat dat niet past bij regen 🤷‍♀️
AngelNoa

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door AngelNoa »

eerlijk is eerlijk; gister en nu ook al merk ik echt de joge luchtvochtigheid. Gatver. Zenuwpijn in mijn benen en zware benen. :bah:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door Qanuk00 »

Balen dat je er last van had, is het minder geworden nu het is gaan regenen?
Nee, het wordt met de dag erger. Volgende week weer update bij de neuroloog.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Cognitieve klachten erger bij warm weer?

Bericht door AngelNoa »

ben benieuwd...sterkte :sorry:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp