Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn in de heupen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Monique74

Bericht door Monique74 »

Ik heb vorig jaar ook met ontzettende pijn in mijn heup gelopen.
Volgens de huisarts een slijmbeursontsteking. Eerst een diclofenac kuur gehad, daarna door de fysio behandeld,
toen een spuit gehad en daarna weer behandeld door de fysio. Niets hielp. Ik ben toen door mijn neuroloog doorgestuurd
naar de orthopeed. Deze heeft uiteindelijk ESWT (shockwave therapie) voorgeschreven. Ik heb 3 behandelingen gehad en na
de 2e ging het al een stuk beter. Het is niet prettig, maar het was te doen. Het is nu ruim een half jaar geleden en het gaat
nog steeds goed. Een enkele keer voel ik het nog.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

[B]@Monique[/B]

Dit klinkt hoopvol! Wil je me vertellen wat er gebeurt bij deze therapie?

Alvast bedankt!

Saskia
eliza

Bericht door eliza »

Ben hier ook wel benieuwd naar. Waar kan je vinden in welke plaatsen
dit gegeven wordt.
Monique74

Bericht door Monique74 »

Het is hetzelfde apparaat als waar ze nierstenen mee vergruizen, maar het wordt voor meerdere klachten gebruikt. Tik op google maar eens ESWT in, dan kun je best veel info vinden. De heup staat er meestal niet bij, maar daar hebben ze het bij mij wel voor gebruikt. Het apparaat wordt op de pijnlijke plek gezet, dan voelt het aan alsof je steeds een heel klein stroomstootje op die plek krijgt. Niet prettig, maar wel te houden. Ik kreeg 2 series van een x aantal stroomstootjes. Een paar honderd geloof ik. Dit heb ik 3 keer gehad met steeds iets van 4 weken ertussen. De laatste was eind juli en tot nu toe gaat het vrij goed. Ik ben in het ziekenhuis geweest en kreeg het vergoed. Bij mijn fysio doen ze het ook, maar geen idee of het dan exact hetzelfde is en of het vergoed wordt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp