Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen en verhaal

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Debs1970

Voorstellen en verhaal

Bericht door Debs1970 »

Hallo Allemaal,

Allereerst wat fijn dat dit forum er is! Heel veel herkenning en info!

Mijn naam is Debora en 52 jaar. 6 oktober moet ik naar de neuroloog.

Mijn vage klachten zijn zo'n anderhalf jaar geleden begonnen met verlies van spierkracht in mijn benen. Ik kon mijn hondjes vaak niet meer optillen en de trap op meenemen omdat ik spontaan door mijn benen zakte.

Ik weet het tot een maand of 4 geleden aan gewichtsverlies. Ik ben erg veel afgevallen en ook problemen gehad in de privésfeer. Dit alles is al een half jaar weer goed. Gewicht is heel gezond en problemen zijn er ook niet meer.

Na de spierzwakte kreeg ik (vooral s'avonds) een heel onbehagelijk gevoel in mijn benen. Ik kan niet goed uitleggen hoe het voelt maar bij zo'n aanval heb ik continue de neiging mezelf uit rekken en strekken.. het heeft ook invloed op mijn nachtrust, ik kom door dat rotgevoel niet in slaap.

Nu achteraf gezien ben ik ook al maanden clumbsy, onhandig, struikelen evenwicht verliezen etc.

Ik heb een vakantie van 4 weken achter de rug en krijg steeds meer rare klachten. Veel prikkelingen in armen benen en handen. In de vakantie ben ik lelijk gevallen omdat ik uit het niets een slapend been had wat ik niet voelde en zo mijn enkelband verekt had. Mijn vriend was uiteindelijk de gene die zei dat ik naar de huisarts moest na die val.. toch nog uitgesteld maar nu moest ik dus echt gaan.. krachtverlies, spierspanning, krampen onderbenen,ledematen die slapen, gevoelloosheid in alle ledematen.

Ben wat gaan speuren en schrok echt heel erg want andere klachten die ik al langere tijd heb horen eigenlijk allemaal bij het beeld MS. Terugkerende blaasontstekingen,
(blaasspoelingen gehad) mijn ogen doen raar, zijn sterk achteruit gegaan , dubbel zien, wazig zien. Pijn heb ik niet echt behalve als ik zware krampen heb en ledematen dan helemaal krom trekken. Soms is het ook een paar dagen minder of zelf bijna weg maar na enkele dagen tot een week komt het weer.

Mijn opa (die ik nooit gekend hebt omdat mijn moeder pas 11 jaar was had ook MS. Maar goed, mijn huisarts heeft wat testen gedaan en me direct door gestuur naar de neuroloog omdat ze het niet vertrouwt.

Enkele dingen zoals b12 tekort is het niet. Ik heb 2x per jaar bloedonderzoeken en die waardes zijn prima. Uiteraard is er nog niks bekend maar ben wel serieus bang inmiddels.. zodra ik meer weet zal ik dat hier uiteraard ook delen.

Gr. Debs
SuperLisa

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door SuperLisa »

Hoi Debs, welkom! Wat een vervelende opeenstapeling van klachten, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk geeft de neuroloog na 6 oktober meer duidelijkheid!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Qanuk00 »

@Debs1970 Welkom op het forum!

Goed dat je met deze klachten doorgestuurd ben naar een neuroloog, al is het maar om verdenkingen uit te sluiten. Sterkte de komende weken!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Debs1970

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Debs1970 »

Zal ik doen!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Toeter »

Beste @Debs1970

Welkom op het forum!

Ik heb even wat witregels in jouw tekst aangebracht. Veel mensen op het forum hebben oogklachten en hebben moeite om grote lappen tekst te lezen.

Wat een nare klachten heb je... wanneer heb je de afspraak met de neuroloog?

Sterkte met wachten!
Debs1970

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Debs1970 »

Dat snap ik, ik zou er in t vervolg rekening mee houden.

6 oktober moet ik naar de neuroloog. Op dit moment gaat het gek genoeg redelijk goed. (Zou je net zien).

Wel heb ik er weer iets raars bijgekregen, er loopt steeds speeksel langs mijn rechter mondhoek. Ik zie verder niks aan mijn gezicht en ook geen pijn maar vreemd is het wel weer..

Ik hou jullie op de hoogte!
Moekesolar

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Moekesolar »

Dat is wel vreemd. Als je mond scheef hangt zou ik de huisarts bellen.
Sterkte in ieder geval bij de neuroloog.
Debs1970

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Debs1970 »

Ik zie zelf niks van een scheve mondhoek ofzo, maar o.e.o.a. manier heb ik steeds een natte mondhoek 🤔 nog een weekje en kan ik gelukkig mijn verhaal voorleggen bij de neuroloog.
Debs1970

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Debs1970 »

6 oktober ben ik bij de neuroloog geweest. Ik had al mijn klachten opgeschreven. Op dat moment had ik ook meerdere klachten (heb ook hele goeie dagen/weken) De neuroloog (vrouw) dacht zelf niet aan ms, temeer omdat ik meerdere klachten tegelijk heb.. omdat ik in het verleden longembolien heb gehad zei ze dat het ook iets met de vaten kon zijn. Hier geloof ik zelf niet in maar goed ben geen dokter.

Ook zei ze iets over tunnelsyndroom omdat ik bijna elke morgen 2 (ring- en pink) slapende vingers en onderarmen heb. Geloof ik ook niet in..

Maar goed ik moet dus wel onder de scan (MRI) 9 november. Wel snel dus gelukkig. Week later de uitslag.

Ik hou jullie op de hoogte..
Klick

Re: Voorstellen en verhaal

Bericht door Klick »

dat je wel onder de mri mag is iig mooi meegenomen als ze zelf denkt aan iets anders is dat geen vanzelfsprekendheid.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp