Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dikke voeten / enkels tijdens gebruik Pregabaline (Lyrica). Herkenning?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Sara

Dikke voeten / enkels tijdens gebruik Pregabaline (Lyrica). Herkenning?

Bericht door Sara »

Een paar maanden geleden ben ik dan eindelijk ;) toch met pregabaline begonnen vanwege zowel aanhoudende zenuwpijn in m'n voeten als ik schoenen aanheb als periodes met overgevoeligheid / zenuwpijn over m'n hele lijf.

Het werkt redelijk. Daar ben ik blij mee. Eerdere poging met nortriptyline hielp niks.

Bij alle info over dit medicijn vind je het risico op gewichtstoename. Of dat nou komt door vocht vasthouden, te veel eten of (my 2 cents) een veranderende stofwisseling, dat laten vrijwel alle bronnen in het midden.
Alleen neuropathie.nu gooit het op de eerste oorzaak. Maar die heeft ook een belang: andere 'natuurlijke' pijnstillers namelijk.

Hehe, nu komt de vraag: ;)

Ik heb meer last van dikke voeten / enkels. Zijn er mensen die dat herkennen bij het gebruik van Pregabaline? Ik ben 64, en er zouden ook gewoon andere oorzaken kunnen zijn.
angie

Re: Dikke voeten / enkels tijdens gebruik Pregabaline (Lyrica). Herkenning?

Bericht door angie »

Hallo Sara,
Ook ik herken dikke enkels/voeten en mijn onderbenen. Ik ben 63 jaar, en vraag me af of dat de oorzaak is, of ook de Pregabaline.
Het gekke is dat, pasgeleden , heel erg dikke enkels,voeten en onderbenen had, mijn gewicht schommelde per dag met wel 1,5 kg.
Naar de huisarts, in eerste instantie plastabletten, hielpen niet, daarna verhoogd, hielp ook niet, een 24 uurs hartmeting..niks... dus steunkousen ( :ster: )
Het gekke is....het is nu ineens verdwenen...geen steunkousen gedragen, geen verlaging van de Pregabaline...niks!
Ga er maar aan staan....wie weet komt het weer terug maar ik ben heel blij.
Mogelijk dat het bij jou ook ineens gaat verdwijnen..houd moed, succes ! groetjes :goed:
Sara

Re: Dikke voeten / enkels tijdens gebruik Pregabaline (Lyrica). Herkenning?

Bericht door Sara »

Ha, de onvoorspelbaarheid komt me wel bekend voor in ieder geval.

Op het moment is de situatie weer tamelijk gewoon. Wel met wat minder gebruik van pregabaline, maar of dat nou de oorzaak is?

De neuroloog bij wie ik ondertussen toch moest zijn kon er eigenlijk ook niks van zeggen. Ja, heel voorzichtig 'het zou ook bij je leeftijd kunnen passen'. Dat had ik natuurlijk ook al bedacht.

Hartpompproblemen heb ik denk ik niet, dus ik laat 't fijn even zitten. Steunkousen zijn inderdaad het schrikbeeld!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp