Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Miriam

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Miriam

Welkom op MS WebForum - Miriam

Bericht door Miriam »

Wil mij voorstellen.

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier op het forum en wil mij graag voorstellen.
Sinds vorig jaar november heb ik de diagnose MS gekregen en in december werd dit definitief door een dubbele MRI scan die er toen gemaakt ik had al eerder vage en vreemde klachten zo slapende rechter voet en tenen en geel licht ook links hevige rugklachten en sinds vorig jaar juni ook slaapstoornissen.

De vorm MS die ik heb is Relapse Remitting MS de meest voorkomende na MRI scan afgelopen maart is het nog steeds stabiel en niet actief.

In middels heb ik al wel 2 schubs gehad mijn eerste was in februari die duurde 4 dagen en was redelijk snel hersteld de 2de was vorige week en die duurde een week bij mij komen ze overdag een dag ervoor krijg ik al signalen en dan weet ik wat er komen gaat en dan kan ik niet meer lopen of heel moeilijk dan slinger ik alle kanten op.

De berichten die ik hier las komen erg overeen net hoe ik de MS ervaar.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hoi Miriam,

Welkom op het forum. Nare aanleiding, maar toch.

Wat een heftige start van je ms! Meteen al 2 schubs vlak na de diagnose. Gelukkig waren ze kort. Heb je veel restklachten aan je benen?

Gebruik je medicijnen?

Heb je hulp om de diagnose te verwerken? Het is niet niks wat je allemaal overkomt en veel mensen hebben er wat aan om met een psycholoog te praten. Heb ik ook gedaan.

Sterkte de komende tijd. Ik weet nog dat het begin emotioneel erg moeilijk was, maar uiteindelijk vormt zich weer een soort 'normaal leven'. Alleen dan met ms.
Miriam

Bericht door Miriam »

Hallo toeter.

Ik heb wel wat restklachten zoals zware benen meer spierpijn en krampen tintelingen in handen vingers en onderarmen en rechter onderbeen en voet.
Nee in gebruik nog geen medicatie waarschijnlijk vanaf september na een nieuwe MRI scan er zijn vermoedens dat er nu wel activiteit is en het niet meer stabiel is.
Ik heb een revalidatie traject gehad van 4 maanden waar ik ook gesprekken heb gehad met een psycholoog heb mij goed gedaan waardoor ik nu ook geen last meer heb van boosheid en mijn emotie wegens mijn MS.
Gelukkig heb ik een langzame vorm Relapse Remitting MS.
Hoop dat het voorlopig rustig blijft en de schubs even weg blijven
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp