Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

door been zakken/sleept, duizelig,pijn heup

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fransientje

door been zakken/sleept, duizelig,pijn heup

Bericht door Fransientje »

Hoihoi mensen,

iksnap er niets meer van.
Ben al dagen zo verschrikkelijk moe. Het komt ineens opzetten en mijn ogen doen vreemd dan en val dan zo in slaap.

Nu ben ik steeds erg duizelig. komt zo opzetten is ook zo weer weg.
Mijn pijn in mijn heup is weer teruggekeerd.

Gisteren heb ik met mijnlaatste kracht eenafwasje gedaan en toen als een blok in slaap gevallen.

Ik was er net vanaf na een dikke 2 maand ermee gelopen te hebben.

Mijn bovenbeenspieren zijn begonnen met pijn doen.

Mijn oogspieren doen ook al een paar dagen raar.
Trekken en trillen en nu heb ik vanmiddag 10 minuten op skeelers gestaan.
2 kleine rondjes.

Was mijn grote hobby, 20 jaar gedaan en urenlang achter elkaar. Nu al paar jaar niet meer.

nu ben ik kapot, kortaf, alles is teveel en sinds een uur sleep ik met mijn rechterbeen. Ik kan er nog wel wat op lopen,maar zak door het bovenste gedeelte .Alleen gedeelte van onderbeen lijkt nog wat kracht in te zitten???

Ik moet a.s. vrijdag de MRI in met Contrastvloeistof, maar wat moet ik nu??

Gewoon afwachten en hopen dat het beter wordt?
Ik heb ookaldagen het gevoel kippevel, koude rillingen.

Ga zo maar ff liggen op de bank.
Mijn lieve kinderen zijn de laatste kleine boodschapjes aan het halen voor me.Zou met ze naar de Kermis hier,maar lukt niet:huilen: nou,ja gelukkig zijn ze akkoord met woensdag. En nu maar hopen dat het gaat lukken.

Dan baal ik als alleenstaande moeder, geen helpende hand achter de hand.
Maar lekker optijd onder de wol als de kinderen ook gaan en hopen op morgen beter.
Roely

Bericht door Roely »

oude klachten die weer opspelen en langer dan 24 uur aanhouden vallen ook onder de noemer schub.

ik zou het zeker melden bij de neuroloog gezien jouw diagnose waarschijnlijk ms !!

hopelijk trekt het met rust weg maar beperkt dit je heel erg dan zou je aan de neuro kunnen vragen of hij er iets aan kan doen en dan denk ik aan een prednisonkuur.

trouwens wel erg lastig als alleenstaande moeder van twee kids, heb je wel vrienden/vriendinnen/familie of een goede buur die je kunnen helpen ?

heel veel sterkte !!
maureen

Bericht door maureen »

Inderdaad, zwaar voor jou en voor je kinderen.

Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat.

Zelf was ik ook alleenstaande moeder en mijn grootste angst was dat ik haar niet zou kunnen opvoeden.

Nu, is mijn dochter volwassen en achteraf gezien denk ik dat ik niet zo'n fantastische band met mijn dochter had gehad als ik wel had moeten werken.

Maar dat neemt niet weg dat het zuur is als je als kind denkt dat je leuk naar de kermis gaat en het gaat niet door.

Het is een blijft een ingrijpende ziekte voor jezelf en voor iedereen in je omgeving.

Ik hoop niet dat de diagnose uiteindelijk MS wordt. Het enige dat ik kan zeggen is:"Luister naar je lichaam."

Je kan niet veel doen maar proberen een balans te vinden tussen rust en activiteit met een geest die zich daar ook bij neerlegt is volgens mij het beste dat je je lichaam kan geven.

Heel veel sterkte en liefs.
Maureen.

Ps. de site activitytv.tv vind ik zelf een hele leuke site voor jonge kinderen.
Heb genoten van de cartoonist die je leerde cartoons te tekenen en de leuke goocheltrucs etc etc.
Misschien iets voor je jongste om hem/haar op een leuke manier bezig te houden?
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik wacht de MRI van vrijdag af die ik krijg en ga morgen ff bellen met Neuroloog wat te doen. Vragen of ie volgende week mij zo spoedig mogelijk kan laten weten wat ik moet doen na de MRI.

Of ik dan eventueel medicatie kan krijgen.

Ik heb net de afwas in 3 etappes gedaan. tussendoor liggen en mijn benen doen zo n pijn.

Mijn bovenbenen en rug heb ik het meeste last van.

Gister halvedag gewerkt en de rest van de dag kapot.

Ben blij dat ik auto nog heb,maar als ik met mijn rechtbeen gas geef dan doet mijn rechterbovenbeenspier ook zo n pijn .

Zitten lukt me ook niet lang door pijn in heup en onderrug...

Ik heb nu een boek besteld over MS. Gewoon om het beter te leren kennen.

Ik ga nu weer liggen want zit alweer te lang. Het is wat..maar hou de moed erin
Roely

Bericht door Roely »

probeer maar rustig aan te doen want als het een schub is krijg je dit advies zo wie zo en het is nu alleen maar goed voor je !!

sterkte en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt :aai:
Giechel

Bericht door Giechel »

probeer zoveel mogelijk te rusten en te slapen
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Hoihoi, ja doe ik nu ook :)

Ik voel me wel geestelijk weer sterk. Maar rust erg veel en ga toch overleggen na de paasdagen over een kuur.

Ik heb wel als het echt nodig is mijn familie achter de hand.

Maar mijn zus waar ik het meest mee omga, heeft op dit moment de struisvogeltechniek lijkt het.

Ze wil niet geloven dat ik toch zeer waarschijnlijk MS heb.

Daar wil ze niet aan. Ze blijft erbij dat het aan mijn voeding moet liggen????
Ook al heeft ze al heel wat klachten van me meegemaakt van dichtbij, en dat ik weken niet kon lopen.

Als ik erover wil praten dan doet ze alsof het aan mijn voeding moet liggen. Ongeacht wat de Neuroloog erover zegt,(zewas er ook bij met mijn lumbaalpunctie) het zal toch wel aan mijn voeding liggen, allergie ofzo??
Dan hou ik er maar weer over op. Ik denk dat het voor haar moeilijker is dan voor mij om te accepteren.

Mijn ouders wonen hier ook vlakbij en ik praat er nu meer over met mijn moeder.
Mijn vader is beetje dement, vergeet alles en weet de helft van de tijd niet eens waar ik het over heb..

Mijn moeder luistert nu wel als ik het erover hebt en wimpelt het niet weg en zei dat ze me zal helpen als ik haar nodig ben.

Dat is fijn.

Mensen schrikken soms zo van het woord MS, daarom ben ik zo blij met dit forum...hier schrikt men niet van de dingen die je verteld.
marietje40

Door been zakken

Bericht door marietje40 »

Door been zakken

Hoi, Hoi,

Luister toch naar je zus, er zit een grote kern van waarheid in. Kijk eens naar het dieet van dokter Maas. [url]www.dieetdoktermaas.nl[/url]


Veel Succes en wijsheid toegewenst!!
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=marietje40;842825]Hoi, Hoi,

Luister toch naar je zus, er zit een grote kern van waarheid in. Kijk eens naar het dieet van dokter Maas. [url]www.dieetdoktermaas.nl[/url]


Veel Succes en wijsheid toegewenst!![/QUOTE]

of kijk eens op [url]www.ziemszo.nl[/url]
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Sorry maar geloof echt dat voeding veel doet in een lichaam.

Ik geloof de arts en de MRI uitslagen voor diagnose.

Goed op mijn voeding letten doe ik al, kan zelfs zonder medicatie voor mijn hoge cholesterol omdat ik doe door voeding wel Nasr beneden heb gekregen.

Denk niet dat ik de vlekken van mijn hersenen afkrijg door voeding.Maar geloof wel dat gezOnde vOeding je lichaam positief kan beinvlOeden.

Bedankt voor de reacties:)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp