Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

door been zakken/sleept, duizelig,pijn heup

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=Fransientje;842846]Sorry maar geloof echt dat voeding veel doet in een lichaam.

Ik geloof de arts en de MRI uitslagen voor diagnose.

Goed op mijn voeding letten doe ik al, kan zelfs zonder medicatie voor mijn hoge cholesterol omdat ik doe door voeding wel Nasr beneden heb gekregen.

Denk niet dat ik de vlekken van mijn hersenen afkrijg door voeding.Maar geloof wel dat gezOnde vOeding je lichaam positief kan beinvlOeden.

Bedankt voor de reacties:)[/QUOTE]

het gaat niet om GOEDE EN GEZONDE voeding!!
het gaat om voeding die geschikt is voor JOUW LICHAAM.

een beetje kort-door-de-bocht vergelijking die ik ooit eens ergens gelezen heb: in een benzineauto gooi je ook geen diesel.
allebij prima brandstoffen maar toch niet zomaar in elke auto geschikt.

op de site die ik noemde ([url]www.ziemszo.nl[/url]) staat een goede uitleg.
misschien maakt dat duidelijk hoe ik het bedoel.
Snowym

Bericht door Snowym »

Waarom zo doordreinen over dat drmaasdieet, riekt naar een ander doel dan advies! 1x adviseren lijkt me voldoende.
M&MS

Bericht door M&MS »

[B]Fransientje[/B],

[QUOTE]Mensen schrikken soms zo van het woord MS, daarom ben ik zo blij met dit forum...hier schrikt men niet van de dingen die je verteld.[/QUOTE]

Natuurlijk schrikken wij er niet van. We hebben het zelf.

Wij kunnen ons ook beter voorstellen wat een (waarschijnlijke) diagnose met je doet. Ook dat hebben velen van ons meeemaakt.

Mensen zonder MS weten vaak niet wat MS is. Ze denken vaak aan ALS en daar ga je dood aan. Aan MS niet.

Wat betreft voeding, tuurlijk is het voor iedereen goed om gezond te eten. Ook voor gezonde mensen. Maar er is nergens bewezen dat een dieet je MS voorkomt of milder maakt, ook voedeselintolerantie is niet bewezen.

Dus als jij er, net als ik, niet in gelooft zou ik deze topicvervuiling maar negeren.

Wat wel bewezen werkt is ontspannen, je gedachte naar leuke dingen sturen, zoals je gezin of pasen. Zoek een hobby. Ga desnoods naar een sportclub.

Ook daar word je niet beter van, maar ook zeker niet slechter.

De rest moet je over je heen laten komen.
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Thanks M& MS zo n bericht doet me goed. Ik ben het met je eens en niet kortzichtig als het om voeding enz. Gaat, maar ik eet al gezond ik geloof niet dat dat het voor mij nog kan veranderen. Liefs fransientje
M&MS

Bericht door M&MS »

En het stukje ontspanning? Ben je daar al aan toe?
Fransientje

Bericht door Fransientje »

Het stukje ontspanning?

Nou, ik doe mijn best, maar ergens lukt dat nog niet.

Ben een beetje onrustig voor wat de Neuroloog mij maandag mee gaat delen.

Ik heb momenteel heel veel last van de benen en mijn ogen beginnen ook sinds een paar dagen en heel erg moe.

Dus de meeste ochtenden ga ik met een kop koffie lekker weer ff mijn bed in t.v. kijken. hiervan ontspan ik wel en ik heb ook al een boek uitgelezen...:)

Ik sporte altijd 4 keer in de week een paar uur achter elkaar.
Ik deed krachttraining en veel lopen en fietsen.

Ik kom al heel lang niet meer verder dan mijn spieren van mijn benen op peil houden. Kan nu slecht lopen en niet lang zitten.

Als ik 5 uren uit bed ben ben ik alweer toe aan nachtrust.:o


Komt wel weer,ik wil gaan vragen om medicatie.
Maar ben een leek daarin nog.

Ik doe alles alleen nog tot nu toe. (Vind het ook moeilijk om hulp te vragen)

Inclusief Vrijwilligerswerk, maar dit is goed voor mijn geest, huishouden en de boodschappen, mee met de kinderen naar sporten,ziekenhuis ,dokter met mijn jongste, en ik heb gesprekken over werk, wat kan ik nog? enz..enz..enz..

Ik trek het anders niet langer, dus vragen over medicatie.

Vandaag met boodschappen doen viel steeds alles,vloog het zo mijn handen uit de kar in of ernaast ,krijg de pasjes ook niet goed meer uit mijn

portemonnee of ritsjes open ..ach, probeer de lol er maar van in te zien.

Vandaag was ik met mijn jongste dochter in het ziekenhuis,ik moest wachten en een vrouw in een rolstoel wilde me voorlaten gaan om een ijsje voor mijn dochter daar te betalen .

Ze wees naar mijn benen en zei: Wil je echt niet voor??
Haha..het voelt dus niet alleen dat ik raar loop, het ziet er dus ook raar uit anders valt het haar niet op hahaha, daar moest ik wel om lachen zo eerlijk,als ik iemand vraag uit mijn familie zeggenze altijd: NEE HOOR!!....:D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp