Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Loopfiets

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Conko

Loopfiets

Bericht door Conko »

Ik rij al een paar jaar op een driewielfiets, op een tweewieler durf ik niet meer te fietsen. Nu vraag ik me af of ik wel een (tweewiel) loopfiets zou kunnen of durven gebruiken. Zijn er mensen die ook op een driewielfiets fietsen én een loopfiets gebruiken?
SannieBannie

Re: Loopfiets

Bericht door SannieBannie »

Ja, ik heb een driewielfiets en een loopfietsje (de city van van Raam) en ik ben erg blij met beide. Ik heb het loopfietsje geprobeerd bij een zorgwinkel van de Vegro en heb hem toen voor een aantal dagen gehuurd om hem uit te proberen en hij beviel heel goed.

Toen heb ik een verwijsbrief voor het loopfietsje gekregen van de huisarts en daarna contact op genomen met Medipoint (bij de Vegro zou het allemaal lang gaan duren). Medipoint is geweest en die hebben het bij mijn zorgverzekeraar neergelegd. En de zorgverzekeraar heeft gelukkig akkoord gegeven en toen heeft medipoint het loopfietsje geleverd.

Ik had bij medipoint trouwens wel duidelijk aangegeven dat ik de city nodig had, want die kan je nog deels inklappen en dan past ie makkelijk in de kofferbak van een auto. Er zijn namelijk ook loopfietsjes van andere merken maar die passen vaak alleen in de kofferbak als je de achterbank wegklapt.

Mijn advies is om naar een zorgwinkel of een andere lokatie te gaan waar je weet dat ze een loopfietsje hebben om deze uit te proberen, want niet iedereen kan er goed op vooruitkomen of heeft er baat bij. En als dat inderdaad goed gaat, kan je kijken of je hem ergens een paar dagen kan lenen of huren zodat je hem ook echt even in je dagelijkse leven kan proberen.

En als ie goed bevalt, kan je een verwijsbrief voor het loopfietsje vragen aan je huisarts of neuroloog. En dan kan je via je zorgverzekeraar kijken of je het via medipoint, de vegro of zoiets doet of dat je het zelf met je zorgverzekering regelt zodat je het loopfietsje, nadat de zorgverzekeraar akkoord heeft gegeven, zelf kan kopen.
Conko

Re: Loopfiets

Bericht door Conko »

Fijn dat je ze allebei gebruikt. Goeie tip om het eerst uit te proberen en te lenen voor een paar dagen. Bedankt!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp